ترکیه بیش از ۱۲۰ محموله هوایی برای قطر ارسال کرده است

کدخبر: 2101072

وزیر اقتصاد ترکیه گفت برای تامین نیازهای روزانه مردم قطر، بیش از ۱۲۰ محموله هوایی طی روزهای اخیر به این کشور ارسال کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "نهاد زیبکچی"، وزیر اقتصاد ترکیه اعلام کرد کشورش از زمان آغاز بحران قطر با کشورهای عربی، بیش از 120 هواپیمای ترابری حامل کمک‌های انسانی به این کشور فرستاده است.

زیبکچی روز یکشنبه طی سخنرانی در استان «دنیزلی» گفت: «شب گذشته ما 121مین هواپیمای حامل کمک‌های خود را به قطر فرستادیم. این کار، بزرگترین عملیات انتقال هوایی در دنیاست. ما همچنین یک کشتی و هفت تریلی ارسال کردیم.»

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی ضمن ابراز امیدواری برای پایان یافتن بحران قطر، تاکید کرد نباید این اقدامات را علیه کسی در نظر گرفت زیرا ترکیه در تلاش است نیازهای روزانه مردم قطر را تامین کند.

کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین روز 15 خرداد در بیانیه‌های جداگانه قطع روابط دیپلماتیک خود را با قطر اعلام و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کردند. (جزئیات بیشتر)

از آن زمان تا کنون مقامات ترکیه‌ای تلاش‌هایی را برای حل مشکل قطر، با مذاکره با سران کشورهای عربی آغاز کرده‌اند. همچنین پارلمان ترکیه تصویب کرده تا نیروهای نظامی این کشور در قطر مستقر شوند.

صبح روز جمعه نیز نماینده کویت لیستی از شروط 13گانه شورای همکاری خلیج فارس جهت برقراری مجدد روابط با قطر را به دوحه رساند. شروطی که از نظر بیشتر تحلیلگران سیاسی، اجرای آنها تقریبا غیرممکن است .

ارسال نظر: