گزارش «نسیم آنلاین» از حمله صهیونیستی-تکفیری به منطقه قنیطره سوریه؛

چرخش تل‌آویو از همکاری لجستیکی به عملیات مشترک با تکفیری‌ها

کدخبر: 2100972

یک منبع محلی در دمشق در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» با اشاره به عملیات مشترک صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها علیه نیروهای ارتش سوریه در قنیطره گفت: تروریست‌ها رسما با آتش تهیه هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست ها وارد عملیات در سوریه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار « نسیم آنلاین » از سوریه، مناطق ریف دمشق به دلیل حساسیت پایتخت و هم مرزی با سرزمین های اشغالی از اولین روزهای بحران تروریستی سوریه مورد توجه داعش، القاعده و سایر گروه های تروریستی فعال در این منطقه بود. ازسوی دیگر رژیم صهیونیستی به دلیل تامین امنیت پیرامونی خود و بالا بردن ضریب امنیت منطقه جولان از هیچ کمک و پشتیبانی برای گروه های مسلح در ریف دمشق دریغ نکرده و به اشکال مختلف پنهان و آشکار اقدامات متعددی را در راستای تامین نیازهای گروه های تروریستی در دستور کار افسران خود در این مناطق قرار داد.

در طرف دیگر این معادله سرویس سعودی و افسران وهابی عربستان به دلایل سیاسی و مذهبی نیروهای زهران علوش و گروه های کوچک وابسته به خود را با شعار احیای حکومت اموی در دمشق روانه کوچه و خیابان‌های این شهر کرده تا به ادعای خود از جمجمه علوی‌ها و ساکنان ادیان دیگر در دمشق قلعه‌هایی را برای حکومت نو اموی بنا کنند.

به همین جهت شهر دمشق و مهمتر از آن ریف دمشق به دلایل استراتژیک و ژئوپولوتیک همواره محل مناقشه میان گروه‌های تروریستی از یک سو و ارتش سوریه به همراه رزمندگان مقاومت از سوی دیگر بوده است. اما اتاق عملیات ارتش سوریه در دمشق برای جلوگیری از سقوط شهر و همچنین آزادسازی و تثبیت مواضع در اطراف پایتخت سوریه سلسله عملیات هایی را در دستور کار قرار داده و توانست از جنوب تا منطقه درعا پیشروی کرده و مناطق قابل توجهی را پاکسازی کند.

موضوعی که علاوه بر تهدید تروریست های مستقر در ریف دمشق به تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شد. این در حالی است که داعش و القاعده در فصل جدید تحولات سوریه عملیات‌های متعددی را در غرب و جنوب دمشق اجرا کرده که در بیشتر موارد با تحمل تلفات بالا مجبور به عقب نشینی شده اند.

در این میان شهرهای مرزی میان سوریه با لبنان و سرزمین هی اشغالی از القلمون تا قنیطره نیز محل تبادل آتش میان تروریست‌ها و نیروهی مقاومت است. موضوعی که علاوه بر مسئله دمشق و ریف آن خود از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین راستا روز گذشته انتشار خبرو تصویری از سوی وزارت دفاع رژیم صهیونیستی مبنی بر انهدام دو دستگاه تانک و بر عهده گرفتن آتش تهیه تروریستها در قنیطره برای اجرای عملیات از سوی آنها توجه برخی رسانهها و کارشناسان مسائل بین الملل را به خود جلب کرد.

همچنین منابع سوری مدعی شدند ارتش این کشور به همراه نیروهای بسیج مردمی توانستند عملیات و حمله گسترده و مشترک ارتش اسراییل و گروههای تروریستی تکفیری القاعده و ارتش آزاد به شهر "البعث" واقع در استان قنیطره را دفع کنند.

یک منبع محلی در دمشق در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به عملیات مشترک صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها بر علیه نیروهای قانونی سوریه در قنیطره اظهار داشت: این اولین تجاوز رژیم صهیونیستی به شمار نمی‌آید. حکومت نامشروع تل آویو بارها در اقداماتی مختلف خدمات گوناگونی را به تروریست‌ها رسانده است، اما این دفعه تروریست‌ها رسما با آتش تهیه هوایی و توپخانه‌ای صهیونیست ها وارد عملیاتی با هدف حمله به مواضع نیروهای دولتی سوریه در اطراف "شهرک البعث" واقع در نزدیکی مرز جنوب غربی سوریه با سرزمین‌های اشغالی فلسطین و اشغال آن شده که با هوشیاری نیروهای ارتش تک آنها کنترل و مدیریت شده و تا کنون درگیری‌ها در محورهای مختلف در جریان است.

این درگیری‌ها و تجاوز آشکار صهیونیست‌ها در حالی در این مناطق باعث آتش افروزی و تبادل آتش شده که استان قنیطره سوریه بر اساس توافق اجلاس آستانه قزاقستان در زمره مناطق محل اجرای طرح آتش بس فراگیر یا مناطق امن تعریف شده است. این درحالی است که به گفته منابع محلی و رسانه های داخلی رژیم صهیونیستی بمب افکنهای ارتش اسراییل با حضور در آسمان منطقه جولان اشغالی اقدام به بمباران مواضع نیروهای ارتش سوریه در داخل و اطراف شهر البعث کرده اند که طی آن دو دستگاه تانک و نفربر منهدم و خساراتی به این پایگاه ها وارد آمده است.

در آخر باید متذکر شد که تشکیلات وابسته به شیوخ سعودی با فرماندهی علوش نه تنها نتوانستند حکومت نواموی را بنا کنند بلکه با یک مهندسی امنیتی و اطلاعاتی علاوه بر کشته شدن سرکرده آنها تشکیلات جیش الاسلام نیز دچار مشکلات درونی و یک از هم پاشیدگی شد. القاعده که در عملیات تبادل مجبور به تخلیه تعدادی از مناطق شده و این در شرایطی محقق شده است که وخامت اوضاع سازمان رزم و عناصر مسلح داعش در بادیه شام در تقابل با عملیات مقاومت و ارتش سوریه روز به روز بیشترمی‌شود.

کسانی در جامعه جهانی فریاد حقوق بشر سر می‌دهند و انواع و اقسام اتهام‌های مختلف را به جمهوری اسلامی ایران می‌زنند باید بدانند که تاریخ فراموش نمی‌شود و هرگز نمی‌توانند که نقش و ارتباط خود را با شقی‌ترین انسان‌ها در منطقه غرب آسیا مخفی کنند. صحت این ادعا نقل قول آن جوانی است که در دمشق فعالیت جهادی می‌کرد و در گفتگو با خبرنگار تلویزیون سوریه گفت: اگر تاریخ را هم با دلارهای نفتی تحریف کنند نمی‌توانند حافظه مردم سوریه و عراق را از نقش و نفوذ صهیونیست‌ها و سعودی‌ها در بحران تروریستی تکفیری عراق و سوریه پاک کنند، جنایات رخ داده در این سرزمین با هیچ چیزی از دامن آنها پاک نمی‌شود.

حجم ویدیو: 0.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40 دانلود ویدیو
ارسال نظر: