خبرنگار «نسیم آنلاین» کسب اطلاع کرد؛

راهپیمایی روز قدس در پایتخت قبلی خودخوانده داعش

کدخبر: 2100880

شهر موصل مرکز استان نینوای عراق روز گذشته همزمان با فراسیدن روز جهانی قدس برای نخستین بار در تاریخ این شهر میزبان مراسم روز قدس با حضور شخصیتهای سیاسی، مذهبی و نظامی عراق بود.

به گزارش خبرنگار «نسیم آنلاین» از عراق، شهر موصل مرکز استان نینوای عراق روز گذشته همزمان با فراسیدن روز جهانی قدس برای نخستین بار در تاریخ این شهر میزبان مراسم روز قدس با حضور شخصیتهای سیاسی، مذهبی و نظامی بود.

به گفته اعلام مقاومت، این راهپیمایی با همکاری فرماندهی گروه های زیرمجموعه حشدالشعبی مانند گردانهای سید الشهداء (ع)، تیپ 30 بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) متشکل از رزمندگان موصلی اهل سنت، مسیحی و ترکمان و بزرگان عشائر شهر موصل برگزار شده است.

در آغاز این مراسم نمایندگان شهر موصل در پارلمان ملی عراق و بزرگان عشائر این شهر به سخنرانی پرداخته و بزرگداشت روز جهانی قدس را تلاش جدی مسلمانان برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آرمان فلسطین عنوان کردند. در ادامه این مراسم واحدهای نظامی عشائر اهل سنت عضو حشدالشعبی از نیروهای بومی شهر موصل اقدام به اجرای رژه نظامی کردند.

لازم به ذکر است که این مراسم برای نخستین بار در شهر موصل برگزار می شود. موصل مرکز خلافت خودخوانده گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق بشمار می رفت که در پی عملیات گسترده نظامیان و رزمندگان مقاومت این کشور بیش از 95 درصد آن آزاد شده است.

حجم ویدیو: 5.39M | مدت زمان ویدیو: 00:00:42 دانلود ویدیو
ارسال نظر: