خبرنگار «نسیم آنلاین» کسب اطلاع کرد

عملیات تبادل هلال احمر سوریه و خروج تعدادی از مجروحان و بیماران "فوعه و کفریا"

کدخبر: 2100805

یک منبع آگاه در استان حماه سوریه در گفتگو با خبرنگار «نسیم آنلاین» با اشاره به عملیات روز گذشته هلال احمر سوریه گفت: عصر روز گذشته هلال احمر سوریه در اقدامی هماهنگ تعدادی از مجروحان و افراد بیمار ساکن در شهرهای محاصره شده "فوعه و کفریا" را از این مناطق خارج و به بیمارستان شهر حماه منتقل کرد.

یک منبع آگاه در استان حماه سوریه در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین » با اشاره به عملیات روز گذشته هلال احمر سوریه مبنی بر انتقال بخشی از مجروجان و ساکنان بیمار فوعه و کفریا از این مناطق اظهار داشت: عصر روز گذشته هلال احمر سوریه در اقدامی هماهنگ تعدادی از مجروحان و افراد بیمار ساکن در شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا واقع در شمال استان ادلب را از این مناطق خارج کرد. این عملیات در راستای توافق چند مرحله ای موسوم به "توافق 5 شهر" برای تخلیه شهرهای فوعه و کفریای شیعه نشین در مقابل اخراج عناصر گروه های تروریستی تکفیری داعش، ارتش آزاد و القاعده از شهرهای "زبدانی"، "مضایا" و "بقین" صورت گرفته است.

به گفته این منبع آگاه بیماران تخلیه شده از مناطق "فوعه و کفریا" به بیمارستان شهر حماه و بیماران خارج شده از مناطق اشغالی که عموما زیر نظر گروه تروریستی تکفیری القاعده (جبهه النصره و احرارالشام) مستقر در اردوگاه آوارگان فلسطینی نشین یرموک واقع در جنوب شهر دمشق بودند نیز به بیمارستان میدانی شهر ادلب منتقل شده اند.

وی با بیان اینکه این عملیات در ماه گذشته نیز در دو مرحله در مناطق مذکور پنج گانه انجام شد گفت: فوعه و کفریا از 3 سال پیش در پی اشغال ادلب از سوی تروریست های القاعده و ارتش آزاد در محاصره هزاران تروریست تکفیری قرار داشته و کلیه امکانات حیاتی زندگی برای هزاران تن از ساکنان آن نظیر آب، برق، تلفن،سوخت و دارو قطع شده است.

ارسال نظر: