بازنمایی زندگی مبارزاتی شهید چمران در مستند سراج

کدخبر: 2100629

همزمان با سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران، زندگی سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی این شهید در مستند سراج روایت می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »،

این مستند 30 دقیقه‌ای از حیات سیاسی شهید چمران آغاز می شود و تا حضورش در جبهه سوسنگرد و شهادت در منطقه دهلاویه را به تصویر می‌کشد. حضور دو ساله در مصر و فراگیری دوره‌های چریکی و جنگ‌های پاتیزانی، حضور شهید چمران برای ادامه تحصیل در دانشگاه کالیفرنیا در سال 1332 و کسب درجه ممتازی دکتری در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما، عزیمت به لبنان و تشکیل گروه حرکت محرومین و شاخه نظامی امل با کمک امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان و بازگشت به وطن پس از 23 سال و تشکیل نخستین گروه از سپاه پاسداران از بخش های دیگر مستند سراج است .

در این مستند همچنین به نقش شهید چمران در پیروزی غائله پاوه و انتصاب او از سوی امام خمینی (ره) به سمت نماینده و ناظر در شورای عالی دفاع و نمایندگی مردم تهران در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 1359 اشاره شده است .

بخش پایانی این مستند هم حضور شهید چمران بعنوان یکی از فرماندهان در جنگ عراق علیه ایران، تشکیل ستاد جنگ های نامنظم، ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش، سپاه و نیروهای داوطلب مردمی و شهادت او در دهلاویه در 31 خرداد 1360 به تصویر کشیده شده است . مستند سراج به تهیه کنندگی حسین سبطی امروز ساعت 16 از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود .

ارسال نظر: