سالانه ۲۱۵ هزار واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان می شود

کدخبر: 2100598

احمد اصغری مهر‌آبادی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد از پروژه‌ها نیازمند آب، ۴۰۰ هزار واحد نیازمند فاضلاب و بیش از۱۵۰ هزار واحد فاقد برق و ۱۸۷ هزار واحد فاقد گاز هستند.

به گزارش « نسیم آنلاین »قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر،ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان در تکمیل طرح مسکن مهر کشور گفت: در حال حاضر بخشی از واحدهای مسکن مهر دارای مشکلات خدمات زیربنایی هستند که تلاش داریم تا پایان سال جاری با همکاری دستگاه‌های مرتبط این مشکلات را رفع کنیم.

احمد اصغری مهر‌آبادی، در حاشیه مراسم افتتاح ۲هزارو ۱۱۴ واحد مسکن مهر در فاز ۸ شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران گفت: از بین ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار واحد مسکن مهر که از ابتدای شروع طرح از تسهیلات مسکن مهر بهره‌مند شدند تاکنون کار ساخت یک میلیون و ۹۴۵ هزار واحد تمام شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که با احتساب واحدهای افتتاح شده امروز نزدیک به یک میلیون و ۸۳۷ هزار واحد به افتتاح رسیده است گفت: متاسفانه مابقی پروژه یا دارای معارض بوده و یا فاقد متقاضی و همچنین پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند که باعث شده عملیات احداث آن‌ها سال‌ها متوقف باشد. از این رو امید داریم تا با همکاری سایر دستگاه‌ها هرچه زودتر مشکل این پروژه‌ها نیز همزمان با سایر پروژه‌ها رفع شود.

مهرآبادی در ادامه افزود: نزدیک به ۸۶۵ هزار واحد طی دولت یازدهم به متقاضیان تحویل داده شده است که سالیانه به طور میانگین تحویل ۲۱۵ هزار واحد را شامل می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با تاکید براینکه تاکنون ۵۶ درصد از کل پروژه‌های مسکن مهر در این دولت به متقاضیان تحویل داده شده است افزود: طی دولت یازدهم ۸۴۵ هزار واحد معادل ۶۴ درصد فروش اقساطی شده است که سند اعیانی ۵۴ درصد اخذ شده و ۸۴ درصد واحدها موفق به وصول اقساطی شده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت همکاری سایر دستگاه‌ها در پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر گفت: قطعا برای اتمام این طرح به رفع مشکلات بیمه، تعاونی‌ها و مالیات نیاز داریم که این امر نیز تنها در تعامل و سایر نهادهای مرتبط انجام خواهد گرفت.

به گفته مهرآبادی در صورت عدم رفع مشکلات مالیات و تسویه حساب واحدها گواهی پایان کار آن‌ها داده نمی‌شود و همچنین فروش اقساطی این خانه‌ها صورت نمی‌گیرد و در نهایت شاهد آن هستیم که امکان تحویل واحدها به متقاضیان نیز فراهم نخواهد شد، به همین دلیل است که رفع مشکلات نامبرده بسیار ضروری خواهد بود.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در خصوص شرایط سایت مسکن مهر استان تهران نیز بیان کرد: از مجموع ۳۳۳ هزار واحد در دست احداث کار ساخت ۲۷۰ هزار واحد به پایان رسیده است. همچنین می‌توانیم بگوییم که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن‌مهر شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر استان نیز با حجم ۱۱۵ هزار واحد نزدیک به ۹۸ درصد بوده که بیشترین عملکرد در این حوزه را به خود اختصاص می‌دهد.

مهرآبادی با بیان اینکه که در حال حاضر تنها ۲ هزار واحد مسکن مهر در این شهرها باقی مانده است گفت: خوشبختانه پرونده مسکن مهر شهر جدید اندیشه بسته شده و عملیات اجرایی در شهر جدید پردیس نیز به خوبی در حال انجام است. طبق آمار در این شهر جدید تنها ۳ هزار واحد دارای معارض است. همچنین در شهر جدید پرند نیز از ۹۵ هزار واحد ۲۰ هزار واحد باقی مانده که ۱۱ هزار واحد آن معارض دارد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغی بالغ بر ۵۰ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل در این طرح پرداخت شده که ۴۸ هزارو ۲۰۰ میلیارد آن از سوی بانک مسکن بوده است.

این قام مسئول در ادامه به ترتیب ۴۲ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات را برای شهرهای کشور (شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر و شهرهای جدید)، ۳هزارو ۹۷۷ هزار میلیارد تومان برای بافت فرسوده، ۴ هزار میلیارد تومان برای مسکن روستایی اعلام کرد.

مهرآبادی همچنین از پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید مسکن مهر از محل جعاله خبر داد و گفت: هنوز برای رسیدن به سقف این تسهیلات مبلغی نزدیک به ۷ هزار میلیارد تومان در دست داریم که امید است با همکاری به موقع بانک‌ها روند پیشبرد پروژه‌ها تسریع یابد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵۰ هزار واحد از پروژه‌ها نیازمند آب، ۴۰۰ هزار واحد نیازمند فاضلاب و بیش از۱۵۰ هزار واحد فاقد برق و ۱۸۷ هزار واحد فاقد گاز هستند که با توجه به مصوبه دولت و همکاری سازمان‌های مرتبط تلاش داریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از مشکلات را رفع کنیم.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در ادامه با تاکید براینکه سعی می‌کینم تا پایان سال تمامی پروژه‌های بدون معارض را تکمیل و به متقاضیان تحویل دهیم گفت: خوشبختانه سایت مسکن مهر استان زنجان تکمیل شده و تیرماه پرونده آن نیز بسته خواهد شد. تلاش می‌کنیم در شهریور امسال نیز مسکن مهر چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، اردبیل و تعدادی دیگر از شهرها را نیز تکمیل کنیم.

ارسال نظر: