لاریجانی در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس:

روز قدس، روز تجلی اراده ها علیه رژیم صهیونیستی است

کدخبر: 2100564

رئیس مجلس با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: روز قدس، روز تجلی اراده ها علیه رژیم صهیونیستی است مخصوصا در شرایط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت می تواند در صحنه منطقه ای و بین الملل تاثیرگذار باشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی امشب (سه شنبه 30 خرداد ماه) در دیدار با نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برکات ماه رمضان این است که با دوستان از نزدیک دیدار داریم و از دیدگاه های مختلف استفاده می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شکل کار در مجلس به نحوی است که افراد را چند وجهی به بار می آورد به این صورت که نمایندگان مجلس هم باید با مردم ارتباط داشته باشند و نیازهای آنان را بشناسند و هم باید به مسائل اصلی کشور در حوزه های مختلف مانند سیاست، اقتصاد و فرهنگ بپردازند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس مقتضیات کشور را در منطقه و سطح بین الملل درک می کنند و به همین دلیل اشخاصی که تجربه حضور در سمت نمایندگی مجلس را دارند از خصوصیات چند وجهی برخوردار می شوند که این برای رجال ملی کشور ارزشمند است و همچنین داشتن بینش های مردمی و توجه به نیازهای کشور در این حوزه بسیار مهم است.

لاریجانی خطاب به نمایندگان ادوار مجلس افزود: شما سرمایه ملی کشور محسوب می شوید بنابراین باید از خدمات و تفکر دوستانی که سابقه نمایندگی مجلس را دارند استفاده بشود البته در این راستا کانون نمایندگان ادوار در مجلس تاسیس شده و اقداماتی را داشته است.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات نمایندگان ادوار مجلس به نفع کشور است ادامه داد: ممکن است دولت ها سلایق مختلف داشته باشند که به این معنا نیست که نباید از سرمایه های ملی استفاده شود و باید به این موضوع توجه شود یک دولت زمانی موفق است که از همه بینش ها و از صاحبان فکر و اندیشه استفاده کند.

رئیس نهاد قانونگذاری با اشاره به حضورش در نشست مشترک دولت و مجلس در روزهای گذشته گفت: دولت آینده زمانی موفق است که پارادایم مسلط بر آن حاکم باشد. اگر تفحصی در اوضاع کشور صورت گیرد مشخص می شود که مهمترین مسئله و دغدغه دولت آینده باید اینگونه باشد که توان اقتصاد ملی را بالا ببرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اقتصاد کشور در بخشی از موضوعات مانند اشتغال و سرمایه گذاری با مشکلاتی روبرو است بنابراین در آرایش دولت آینده باید به نحوی عمل شود که حتی وزرای خارجه، آموزش و پرورش و علوم نیز دغدغه رشد اقتصاد ملی کشور را داشته باشند و توفیق دولت در این است که از سلایق مختلف استفاده کند و از افراد کارآمد و با تجربه بهره بگیرد.

لاریجانی با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: روز قدس، روز تجلی اراده ها علیه رژیم صهیونیستی است مخصوصا در شرایط امروز عالم اسلام، حضور همه افراد ملت می تواند در صحنه منطقه ای و بین الملل تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: از سال های قبل کشورهای بزرگ به دنبال این بودند که دولت ها و ملت های اسلامی را از پیگیری مسئله فلسطین منصرف کنند و ملت های اسلامی را خسته کنند به نحوی که بگویند ده ها سال است به جایی نرسیده اید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خسته کردن ملت ها و دولت های اسلامی جزء پروژه های ابرقدرت ها بوده به همین دلیل طرح های مختلفی ارائه کردند که می توان به ارائه ده ها طرح برای سازش در مسئله فلسطین اشاره کرد و البته برخی از کشورهای اسلامی نیز برای ارائه طرح به ولوله افتادند که چند حادثه شرایط را تغییر داد.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: یکی از موضوعات مهم در دهه های گذشته وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی بود که امام خمینی(ره) با تیزهوشی مردم را رهبری کرد و این باعث شد که ملت ها نیز از پیگیری مسئله فلسطین خسته نشوند و این پیگیری را جزء وظیفه اسلامی خود بدانند که به بیداری و هوشیاری در عالم اسلام منتهی شد.

وی ادامه داد: فکر امام راحل توسط مقام معظم رهبری پیگیری شده و امروزه تقریباً تمامی کشورهای اسلامی راهپیمایی روز قدس را برگزار می کنند و در نشست وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی مصوب شد که آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس معرفی شود البته یک عده مقاومت هایی در این رابطه داشتند امام موضوع جا افتاده است.

وی ادامه داد: جریان جنگ 33 روزه نیز از عوامل موثر دیگر در ادامه مبارزه با رژیم صهیونیستی بود چون در جنگ های قبلی کشورهای اسلامی شکست می خوردند اما در جنگ 33 روزه با وجود اینکه اسرائیل حمله کرد اما این جنگ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشت،در آن مقطع زمانی سفری به اروپا داشتم و یکی از رهبران اروپایی که حامی صهیونیست ها بود گفت بعد از جنگ 33 روزه، اولمرت یک جنازه سیاسی است یعنی شکست برای آنها جا افتاد.

لاریجانی افزود: انتفاضه فلسطین که از رویکردهای انقلاب اسلامی استفاده کرده یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باعث شده روحیه مجددی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی در جهان اسلام ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر برخی از کشورهای اسلامی با یک حالت ذلیلانه دنبال ارتباط با صهیونیست ها بودند که این خجالت آور است و ضربه سنگینی به ملت و دولت اسلامی وارد می کند بنابراین باید حساسیت ها زیاد شود.

وی ادامه داد: روز قدس در چنین متنی وجود دارد و چالش هایی در کشورهای اسلامی به وجود آمده انرژی ملت های اسلامی را کاهش داده و رژیم صهیونیستی به خاطر ضعف در بنیه دولت های اسلامی یک مقدار حریص شده است و حرف های بزرگ تر از خود می زند.

لاریجانی افزود: روز قدس امسال می تواند تجلی جدیدی از اراده ملت و دولت ها باشد و امیدوارم با روشن بینی که در ملت است، مردم حضور چشمگیری در راهپیمایی روز قدس داشته باشند و شاهد یک نوآوری و بازآفرینی در بینش امام راحل باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از تجربیات نمایندگان ادوار افزود: یکی از راهکارهای استفاده از سرمایه تجربیات نمایندگان ادوار این است که در جاهای مناسب مانند دولت، قوه قضائیه و مجلس از این ظرفیت ها استفاده شود البته تلاش هایی در این راستا صورت گرفته و گزارش هایی به بنده ارائه شده که پیگیری نیز خواهد شد.

ارسال نظر: