سردار شریف در نشست‌ خبری:

رژیم‌ صهیونیستی امروز در بدترین شرایط قرار دارد/ حکام مرتجع عرب سرنوشتی مانند صدام خواهند داشت

کدخبر: 2100497

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس گفت: امروز رژیم صهیونیستی پس از ۸۰ سال در بدترین شرایط خود قرار دارد و سرنوشت حکام عرب مرتجع منطقه چیزی جز سرنوشت صدام نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه 30 خرداد) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: 80 سال است که فلسطین با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها اشغال شده و از سرزمین‌های اسلامی جدا شده است.

وی افزود: موضوع فلسطین در دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب قابل بررسی است. گفتمان انقلاب اسلامی باعث حذف یکی از پایه‌های قدرت آمریکا در منطقه غرب آسیا شد و رسیدن ملت ایران، جمهوری اسلامی اثر سرنوشت‌سازی بر موضوع فلسطین داشت.

سردار شریف ادامه داد: حضرت امام پیش از انقلاب نیز آزادی قدس را در دستور کار خود داشت. ملت فلسطین نیز پیش از انقلاب با پیروزیها و شکست‌هایی مواجه بود. جمع‌بندی این مسائل در آستانه انقلاب اسلامی با انعقاد قرارداد کمپ‌دیوید و خروج مصر از جبهه حمایت فلسطین این کشور را در انزوا قرار داد و موجب شد رژیم صهیونیستی بگوید موقعیتش تثبت شده و باید به دنبال نفوذ و گسترش خود باشد و شرایط برای ملت فلسطین در یک ناامیدی محض قرار داشت.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به صحبت‌های وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه با وقوع انقلاب اسلامی زلزله‌ای به پا خواهد شد که اسرائیل را نابود می‌کند، خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب 3 موضوع مشخص توسط امام خمینی (ره) بیان شد؛ اول تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و بازگشایی سفارت فلسطین در ایران، دوم نامگذاری روز جهانی قدس و سوم فراهم کردن مقدمات برای توانمندسازی مردم فلسطین و لبنان.

وی افزود: در جمهوری اسلامی بر اساس قانون حمایت از آرمان فلسطین کاری آرمانی و شرعی است و در دوره رهبر انقلاب با تاسیس نیروی قدس سپاه تقویت چهره مقاومت روند شتابانی گرفت. با وقوع انقلاب اسلامی راهبرد اسرائیل متوقف و روند براندازی آن شکل گرفت.

سردار شریف تصریح کرد: امروز پس از 38 سال صهیونیست‌ها نه تنها بحث گسترش خود را فراموش کرده‌اند بلکه مجبور شدند دور سرزمین خود را دیوار بکشند و البته سرانجام آنها چیزی جز فروپاشی نخواهد بود. دستاورد روز قدس این است که اجازه نداد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امسال با شرایط متفاوتی روبرو هستیم خاطر نشان کرد: بعد از حدود 6 سال پهن شدن بساط خلافت خودخوانده داعش و رنج و محنت سنگینی که برای مردم عراق و سوریه داشت آنها نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه باعث ایجاد پتانسیل قدرتمندی در کنار ارتش این کشورها شدند که آماده رویارویی با رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: روند آینده امیدوار کننده برای ملت فلسطین است. امروز داعش هم در حوزه نظامی و هم در حوزه افکار عمومی شکست خورده و بساطش در حال جمع شدن است.

سردار شریف با اشاره به سفر رئیس جمهور‌ آمریکا به عربستان سعودی اظهار داشت: حکام عرب امروز در حال برملا کردن روابطشان با اسرائیل هستند و همیشه از پشت خنجر می‌زنند. چند روز گذشته بود که یکی از مقامات اسرائیلی گفت ترامپ پس از سفر به عربستان پیامی مکتوب و شفاهی مبنی بر همپیمانی عربستان با اسرائیل و مقابله با ایران آورده است که افشای آن باعث رسوایی عربستان در افکار عمومی است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به مبارزات مردم فلسطین در سرزمین خودشان عنوان کرد: در طول سالهای بعد از انقلاب این روند رو به رشد بوده و مردم فلسطین حتی در زندانها با اعتصاب غذا به مبارزه خود ادامه می‌دهند. این قدرت درون‌زایی است که ملت فلسطین دارند و در زمان مناسب این قدرت به صحنه خواهد آمد. امروز اسرائیلی‌ها در برآورد نظامی از فلسطین و لبنان عاجز هستند و آمارهای متناقض آنها گوای عدم اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: امسال احساس ما این است که با توجه به رفتار تحقیرآمیز رئیس جمهور در سفر به عربستان و ائتلاف نیم‌بندی آنها علیه ایران رقم زدند و خیلی زود دچار شکاف شد مشخص شد که ایران حامی امت اسلامی است و اسرائیل را دشمن اصلی خود می‌داند.

سردار شریف با اشاره به حمایت‌های برخی کشورهای عربی از صدام در دوران دفاع مقدس گفت: ملت ما حمایت آنها از صدام و حزب بعث را فراموش نمی‌کند و هر گاه آنها علیه انقلاب توطئه کردند سرشان به سنگ خورد. سرنوشت این حکام عرب چیزی جز سرنوشت حزب بعث نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما قادریم از منافع خودمان و آرمان فلسطین دفاع کنیم اظهار داشت: میزان تقرب و نزدیکی ما به گروههای فلسطینی به میزان پایبندی آنها به آزادی بیت‌المقدس و فلسطین است. راهپیمایی روز قدس در بیش از 900 شهر کشور برگزار خواهد شد و مبدا همه راهپیمایی‌ها مساجد اصلی شهرها و مقصد آنها مصلی‌های نماز جمعه خواهد بود. این مراسم در تهران در مسیرهای ده‌گانه از ساعت 10:30 روز جمعه آغاز خواهد شد و آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران محوری آن خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: مراسم روز جهانی قدس را حدود 4 هزار خبرنگار از رسانه‌های مختلف پوشش خواهند داد.

ارسال نظر: