معاون شهردار تهران:

تبدیل پارکینگ اجاره‌ای بیمارستان پارسیان به فضای سبز

کدخبر: 2100482

ناصر امانی احداث میدان میوه و تره بار در کنار بیمارستان پارسیان را تکذیب کرد و گفت: قرار است این زمین به فضای سبز تبدیل شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، در جلسه علنی روز سه شنبه محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌ای تلویزیونی که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، گفت: برنامه مردم‌گرام که یک برنامه تبلیغاتی برای شهرداری تهران است متأسفانه از نبود یک ایده نو رنج می‌برد و غلظت اسپانسر برنامه به اندازه‌ای است که شأن مدیریت شهری را زیر سؤال برده است.

وی تأکید کرد: ما برای ارائه گزارش کار نباید این گونه تبلیغات مستقیم کنیم و مجری برنامه از مهمانان برنامه که مدیران شهری هستند بیشتر در خصوص اقدامات شهرداری سخن بگوید و آن هم با سخنانی که چندان با واقعیت منطبق نیست، مثل اینکه بارها گفته است تهران سبزترین شهر دنیاست که امیدواریم روزی این گونه باشد.

وی در ادامه با انتقاد از حذف مدیران و کارشناسان مستقل در ماه‌های پایانی عمر مدیریت شهری کنونی گفت: جابه جایی برخی کارشناسان قدیمی و خوشنام که سابقه بیش از یک دهه مدیریت داشته‌اند در دو ماه پایانی این دوره درست نیست. در معاونت حمل و نقل این جابه جایی‌ها رخ داده که دور از انصاف است.

حقانی در ادامه به احداث میوه و تره بار در پارکینگ بیمارستان پارسیان پرداخت و گفت: این زمین در پهنه تأسیسات شهری قرار دارد و هر گونه تغییر در آن باید به تصویب کمیسیون ماده پنج برسد و احداث میوه و تره بار در کنار بیمارستان از لحاظ زیست‌محیطی و بهداشتی درست نیست.

وی با بیان اینکه بازپس گیری این پارکینگ مشکلاتی را برای بیماران و همراهان آنها ایجاد می‌کند، گفت: کاش منطقه دو به جای پس گرفتن پارکینگ در این مکان پارکینگ طبقاتی می‌ساخت.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران همچنین از ستاد شورایاری‌ها خواست انتخابات دبیران محلات را به تأخیر انداخته تا شورای پنجم مستقر شده و در آن زمان برگزاری انتخابات دبیران برگزار شود.

ناصر امانی معاون شهردار تهران در پاسخ به تذکرات حقانی گفت: بسیاری از اعضا بابت این برنامه از ما تشکر کردند، زیرا گلایه داشتند که اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های شهرداری کافی نیست و به نوعی اطلاع‌رسانی از عملکرد شهرداری تعطیل است.

وی ادامه داد: بعد از یک سال بمباران تبلیغاتی علیه شهرداری که به نظر می‌آید تا یک سال آینده نیز ادامه داشته باشد چه اشکالی دارد که مردم از اتفاقات ۱۰ سال گذشته مطلع شوند. قضاوت را به عهده مردم بگذارید که آیا این شخص خوب کار کرده یا نه.

امانی تأکید کرد: این همه وزارتخانه از صدا و سیما وقت می‌گیرند وهزینه می‌دهند که کارشان را به مردم معرفی کنند، حالا به جای تشکر به شهرداری انتقاد می‌شود که چرا در خصوص فعالیت‌های خود اطلاع‌رسانی می‌کنند.

امانی در ادامه با اشاره به تذکر پارکینگ اجاره‌ای بیمارستان پارسیان گفت: در طرح تفصیلی کاربری این زمین فضای سبز بوده و در حریم رودخانه است و ایجاد هرگونه میدان میوه و تره بار در این زمین را تکذیب می‌کنیم و می‌خواهیم آن را به فضای سبز تبدیل کنیم.

وی در خصوص تغییر و تحولات معاونت حمل و نقل گفت: شهرداری تعطیل نیست و دارد فعالیت‌های جاری خود را انجام می‌دهد، به هر حال هر مدیر و معاونی حق دارد و جزو اختیارات آن است که مدیران خود را جابه‌جا کند.

ارسال نظر: