سردار حیمی خبر داد:

استشمام بوی تعفن در خاش ۶۰ نفر را راهی بیمارستان کرد/ آغاز بررسی‌های پلیس برای مشخص شدن علت بو

کدخبر: 2100464

رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان در مورد استشمام بوی تعفن در خاش گفت: در حال بررسی موضوع هستیم تا علت این بو و مسمومیت شهروندان مشخص شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سردار حسین رحیمی در مورد آخرین وضعیت مسمومیت اهالی شهرستان خاش در استان سیستان وبلوچستان به علت تنفس بوی تعفن، گفت: بعد از اینکه اعلام شد اهالی به علت استشمام بوی تعفن و تندی که در سطح شهر پیچیده است، مسموم شده اند پلیس وارد عمل شد.

وی ادامه داد: 60 نفر از اهالی شهرستان دچار مسمومیت شده که 19 نفر آنها در محل به صورت سرپایی مداوا و بقیه شهروندان به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس سیستان وبلوچستان، تاکید کرد: تحقیقات پلیس برای شناسایی منبع این بو و علت مسمومیت شهروندان آغاز شده و تیمی ویژه این موضوع را پیگیری می کنند.

توصیه دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان به مردم خاش: تا رفع کامل بوی نامطبوع از خانه خارج نشوید

به گزارش « نسیم آنلاین »، به دنبال دریافت گزارشاتی مبنی بر استشمام بوی ‌شبیه به گوگرد در مناطق مختلف شهر خاش، بررسی های میدانی توسط کارکنان و کارشناسان مرکز فوریت های پزشکی، اورژانس ۱۱۵ و کارکنان بهداشتی و درمانی صورت گرفته است.

اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

- تاکنون بالغ بر ۵۰ نفر از ساکنان شهر خاش که عموما مبتلا به بیماری های زمینه ای مانند آسم بوده اند با علایمی از قبیل تنگی نفس و حالت تهوع به بیمارستان امام خمینی خاش مراجعه نموده اند که ۲۵ نفر از آنان به منظور دریافت خدمات طبی بیشتر بستری شده اند.

به دنبال کاهش شدت بو در سطح شهر، روند کاهش مراجعین به بیمارستان شروع شده است. بیمارستان امام خمینی (ره) خاش در حالت آماده باش کامل است.

در شرایط حاضر توصیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به هموطنان خاشی و به خصوص افراد سالخورده، مبتلایان به بیماری های ریوی و قلبی، زنان باردار و کودکان این است که حتی المقدور تا رفع کامل بوی نامطبوع از منزل خارج نشوند.

ارسال نظر: