رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مرغداران در آستانه ورشکستگی قرار دارند!/ دولت به اعتراض مرغداران درباره قیمت جوجه یک روزه توجهی نکرد

کدخبر: 2100418

یوسفی گفت: مرغداران گوشتی می توانند هر سال ۶ بار جوجه ریزی کنند اما اکنون مجبورند تعداد جوجه ریزی را به ۳ بار در سال کاهش دهند در غیر این صورت مرغ های تولیدی‌شان مورد مصرف قرار نگرفته و مازاد بر مصرف خواهد بود.

محمد یوسفی، رئیس اتحادیه مرغ گوشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » بیان داشت: قیمت مرغ بسیار پایین آمده و به 6300تا 6400 تومان در میادین میوه و تره بار رسیده است و این باعث شده تا مرغداران بیش از پیش متضرر شوند.

یوسفی خاطرنشان کرد: نامه اعتراضی مرغداران در رابطه با قیمت جوجه یک روزه و قیمت مرغ که مدتی قبل انجام شده بود نیز به جایی نرسید و در نهایت قیمت جوجه یک روزه تغییری نکرد.

رئیس اتحادیه مرغ گوشتی تصریح کرد: مرغداران توقع داشتند که قیمت جوجه یک روزه به قیمت منطقی و واقعی خود برسد اما متأسفانه تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: با این وضعیت هر روز بیش از روز پیش مرغداران دچار زیان و ضرر می شوند به طوری که بسیاری از آن ها مجبور شده اند فعالیت خود را محدود کنند.

یوسفی گفت: مرغداران به هر قیمتی که هست تلاش می کنند مرغداری‌های خود را سرپا نگه دارند اما واقعیت این است که با شرایط موجود بسیاری از همکاران بنده مجبور شده اند که نوبت‌های جوجه ریزی‌های خود را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: مرغداران گوشتی می توانند هر سال 6 بار جوجه ریزی کنند که تعداد این دفعات باید حداقل 4، 5 بار باشد اما اکنون مجبور شده اند که تعداد جوجه ریزی را به 3 بار در سال کاهش دهند در غیر این صورت مرغ های تولیدی‌شان مورد مصرف قرار نگرفته و مازاد بر مصرف خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند افزایش قیمت گوشت و همچنین بی رغبتی مردم به مصرف ماهی در فصل گرم موجب شده که تقاضا برای مرغ بیشتر شود اما مازاد تولید، بر مصرف داخلی 15 هزار تنی این کالا در هر ماه باعث شده که بازهم عرضه به نسبت تقاضا بیشتر باشد.

یوسفی در رابطه با صادرات بیان داشت: در سال جدید صادرات چندان رونقی نداشت و اکنون یک ماه است که به دلیل برداشته شدن محدودیت ها صادرات نیز تا حدی از سر گرفته شده است و مشغول رایزنی‌های لازم برای این موضع هستیم.

ارسال نظر: