یک تولیدکننده مبلمان در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

مواد اولیه تولید مبل ۲۵ درصد گران شد

کدخبر: 2100298

نقیبی گفت: اوضاع از سال ۹۵ بدتر شده و فروش به یک سوم رسیده است. در سال ۹۵ فروش ما مناسب نبود اما در سال جاری اوضاع بدتر شده است.

علیرضا نقیبی، تولیدکننده مبلمان و صنایع چوبی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » ضمن گلایه از شرایط موجود بیان داشت: بازار هر سال که می گذرد نسبت به سال گذشته بدتر می شود، در سال 95 فروش ما مناسب نبود اما در سال جاری اوضاع بدتر شده است.

وی با بیان این مطلب که شرایط به گونه ای شده که به سود نداشتن هم راضی شده ایم، گفت: مواد اولیه از جمله اسفنج، چسب و میخ 25 درصد گران شده، از طرفی اجاره ها هم بسیار بالا رفته اما با وجود گرانتر شدن هزینه‌ها ما نمی توانیم کالاهای خود را گران کنیم زیرا قدرت خرید مردم پایین آمده است.

وی عنوان کرد: فروش بسیار افت کرده و به کمتر از نصف و حدود یک سوم رسیده است، به طور مثال اگر سال گذشته در چنین زمانی 500 میلیون فروش داشتیم حالا به سختی به 200 میلیون می رسد.

نقیبی تأکید کرد: این شرایط موجب شده تا به فکر تعطیل کردن تولیدی و گذاشتن سرمایه مان در بانک ها باشیم، و این در حالی است که 60 کارگر در تولیدی بنده مشغول به کار هستند که البته به دلیل رکود موجود مجبور شدیم عذر 12 نفر آن‌ها را بخواهیم، این وضعیت ادامه یابد چاره ای نداریم جز این که عذر تعدادی دیگر را بخواهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته اعلام کردند که می توانیم از اتحادیه وام دریافت کنیم که بعد از کلی تلاش و دوندگی متوجه شدیم مبلغ این وام 10 و 20 میلیون تومانی است، این مبلغ چگونه می تواند به من تولیدکننده ای که هر ماه باید برای 60 نفر بیمه بپردازم حمایت محسوب شود.

نقیبی تصریح کرد: دولت متأسفانه نه تنها هیچ حمایتی نمی کند حتی چوب لای چرخ هم می گذارد، ما در منطقه ای هستیم که لوله کشی آب ندارد و مجبور شدیم که چاه عمیق بزنیم تا بتوانیم آب مصرفی خود را از آن تأمین کنیم، اما آن چاه را هم پلمپ کردند و در حال حاضر مجبور هستیم آب از بیرون بخریم.

ارسال نظر: