پلارک خبر داد:

آغاز پروژه طلاکاری ایوان نجف و نصب کتیبه در باب الساعه بعد از ماه مبارک رمضان

کدخبر: 2100270

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: هفته گذشته تفاهم‌نامه آغاز دو پروژه جدید را با تولیت حرم حضرت علی (ع) به امضا رساندیم که یکی از آنها آغاز فاز دوم طلاکاری ایوان نجف و دیگری نصب کتیبه‌های تاریخی در باب‌الساعه است.

به گزارش « نسیم آنلاین »؛ "فرهنگ نیوز": حسن پلارک درباره دو پروژه جدید ستاد بازسازی عتبات در حرم امیرالمومنین (ع) گفت: هفته گذشته تفاهم نامه آغاز دو پروژه جدید را با تولیت حرم حضرت علی (ع) به امضا رساندیم که یکی از آنها آغاز فاز دوم طلاکاری ایوان نجف است که گلدسته ها و فضای ایوان را بر می گیرد و قرار است بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بازسازی و نصب کتیبه های تاریخی در باب الساعه حرم امام علی (ع) است که این پروژه نیز بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد؛ البته اکثر این کتیبه ها در نجف است و بخشی از آن در ایران مورد بازسازی قرار گرفته که برای نصب به نجف منتقل می شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: طلاکاری ایوان نجف حدود 4 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و قرار است طلای مورد نیاز این کار توسط حرم تامین و کارهای مرمت کاری و بازسازی توسط ما انجام شود؛ البته بودجه مورد نیاز برای برای بازسازی و ترمیم گلدسته ها توسط آموزش و پرورش استان کرمان و خوزستان تامین اعتبار شده است.

پلارک خاطر نشان کرد: طبق پیش بینی ها یک سال زمان برای اتمام هر دو پروژه یعنی طلاکاری ایوان نجف و نصب کتیبه های باب الساعه حرم امام علی (ع) زمان نیاز داریم.

ارسال نظر: