جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ - روسیه

پوتین: فوتبال عامل اتحاد ملت‌ها است/ اینفانتینو: تحت تاثیر روس‌ها قرار گرفتم

کدخبر: 2100219

رئیس‌جمهور روسیه در مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ در ورزشگاه سن پترزبورگ گفت: فوتبال عاملی برای اتحاد ملت‌ها است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عصر امروز (شنبه) با حضور در ورزشگاه سن‌ پترزبورگ شاهد مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون‌های 2017 بود.

پوتین در زمان مراسم افتتاحیه گفت: روسیه آماده برگزاری جام کنفدراسیون‌ها در بالاترین سطح است و اطمینان دارم که میهمانان ما میهمان‌نوازی ما را خواهند دید. آنها شاهد میهمان‌نوازی و جهان باز روسیه خواهند بود. سن پترزبورگ شهر فوق‌العاده‌ای با تاریخ کهن است. مطمئن هستم که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بازی‌های زیبا، هنر فوتبال و رقابت واقعی ورزشی را مشاهده خواهند کرد.

رئیس‌جمهور روسیه ادامه داد: فوتبال عاملی برای اتحاد بین ملت‌ها، ترویج ارزش‌های بازی جوانمردانه، تقویت آزادی و باورها، الهام‌بخشی و دادن انگیزه به صدها هزار جوان است. فدراسیون فوتبال روسیه و فیفا نیز بر همین اساس گام برمی‌دارند. روسیه به فوتبال عشق می‌ورزد.

پوتین سپس با اشاره به جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه گفت: برای اولین بار بهترین تیم‌های فوتبال قاره‌ای جهان در روسیه گردهم آمدند. ابتدا می‌خواهم از جیانی اینفانتینو به خاطر عزمش در اجرای ایده‌های ورزشی، اعتمادش به روسیه، همکاری و کمک جهت آماده‌سازی این رقابت‌ها قدردانی کنم. جام کنفدراسیون‌ها آزمونی برای میزبانی از جام‌جهانی 2018 است. برای تمام تیم‌های شرکت کننده در جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه و هواداران آرزوی موفقیت می‌کنم. حالا باید به تماشای فوتبال بنشینیم. به شما بابت حضور در روسیه خوشامد می‌گویم.

جانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا نیز در مراسم افتتاحیه جام کنفدراسیون‌های 2017 روسیه در ورزشگاه سن پترزبورگ گفت: من تحت تاثیر قرار گرفتم و نگاه مثبتی به روسیه داشتم. می‌بینم که چگونه مردم با الهام‌بخشی فعالیت می‌کنند و با عزم قدرتمندی برنامه‌های آماده‌سازی جام کنفدراسیون‌ها را پیش می‌برند. چیزهای که امروز در ورزشگاه‌های جام کنفدراسیون‌ها به ویژه در سن پترزبورگ و حتی شهرهای مسکو، کازان و سوچی دیدیم فوق‌العاده و زیبا بودند. الان هم بی‌صبرانه منتظر آغاز رقابت‌ها هستم.

وی در ادامه اظهار داشت: جام کنفدراسیون‌ها فرصت خوبی است تا همه برنامه‌ها را مشاهده کنیم و مطمئن شویم مشکلی برای آینده (جام‌جهانی 2018) وجود نخواهند داشت. اطمینان دارم که جام‌جهانی 2018 در بالاترین سطح برگزار خواهد شد و جام کنفدراسیون‌ها می‌تواند معیار خوبی برای آن باشد تا ضعف‌های احتمالی را رفع کنیم.

جام کنفدراسیون‌ها از امروز (شنبه) تا 11 تیر ماه سال جاری به میزبانی روسیه در شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان و سوچی برگزار خواهد شد. در گروه A این رقابت‌ها روسیه، پرتغال، نیوزیلند و مکزیک حضور دارند و تیم‌های گروه B را نیز شیلی، کامرون، آلمان و استرالیا تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر: