سناتور آمریکایی:

تحریم‌های سنا پاسخی محکم به ایران است

کدخبر: 2100117

نماینده جمهوری‌خواه ایالت "کلرادو" در مجلس سنای آمریکا، مصوبه تحریمی اخیر این مجلس را "پاسخی محکم" به ایران توصیف کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: "کوری گاردنر"، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «کلرادو» در مجلس سنای آمریکا، مصوبه تحریمی اخیر این مجلس را «پاسخی محکم» به ایران توصیف کرد.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف طرح جامع تحریم‌ها علیه ایران و روسیه را به تصویب رساندند. این طرح برای تبدیل شدن به قانون بایستی در مجلس نمایندگان آمریکا هم تصویب شده و به امضای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

وی در بیانیه‌ای که روی وب‌سایتش قرار گرفته، درباره بخشی از این مصوبه که به روسیه مربوط می‌شود گفت: «جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها با یکدیگر برای اقدام علیه روسیه متحد شدند و این در حالی است که این موضوع احتمالاً آنچنانکه شایسته است مورد توجه واقع نخواهد شد.»

«گاردنر» در ادامه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را یکی از «بزرگترین اشتباهات فاحش» دولت سابق آمریکا در عرصه سیاست خارجی توصیف کرده و مدعی شده که این توافق ایران را برای «افزایش فعالیت‌های مخرب» در منطقه جسور کرده است.

سناتور آمریکایی تصریح کرده است: «این طرح تحریمی فراحزبی، پاسخ محکمی به این تهدید آشکار علیه امنیت ملی آمریکا می‌دهد.»

مصوبه سنا به صورت کلی از 12 بخش تشکیل شده است و رییس جمهور ایالات متحده آمریکا را موظف به شناسایی دایره وسیعی از فعالیت‌های ایران در حوزه منطقه، حوزه تسلیحاتی و حقوق بشر و اعمال تحریم های جدی و موثر بر افراد و نهادهای دخیل در این حوزه را می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران گفت که این طرح «قانون مادر برای تحریم‌های جدید علیه ایران» و «زمینه‌ساز انواع تحریم‌های مختلف» است.

همزمان سخنگوی وزارت امورخارجه ایران گفت که «هیأت نظارت بر اجرای برجام، اقدامات متقابل و متناسب را برای تأمین منافع ملی کشور با قاطعیت اتخاذ خواهد کرد».

ارسال نظر: