هفته سوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷

شکست ایران مقابل آمریکا/ کولاکوویچ: آمریکا شایسته پیروزی بود/ امیر غفور امتیازآورترین بازیکن ایران

کدخبر: 2100054

تیم ملی ایران در هفتمین بازی خود در مسابقات لیگ جهانی مقابل آمریکا شکست خورد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار از هفته سوم لیگ جهانی والیبال 2017، برابر آمریکا در سه ست متوالی شکست خورد.

تیم ملی ایران در نخستین بازی هفته سوم و پایانی مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی والیبال 2017 با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، مسعود غلامی، محمد موسوی، مصطفی حیدری و مهدی مرندی (لیبرو) مقابل آمریکا وارد زمین شد. ست نخست بازی فرصتی برای نمایش کار گروهی برای آمریکایی‌ها و قدرت نمایی بازیکنی به نام «بنجامین پچ» بود. سایت فدراسیون جهانی والیبال در مورد این ست نوشت که آمریکا نشان داد دفاع در والیبال همه چیز است. ست نخست یا وجود تعویض‌هایی که ایگور کولاکوویچ انجام داد با نتیجه 25 بر 17 به سود آمریکا تمام شد.

بازیکنان ایران در ست دوم، بازی به مراتب بهتری را به اجرا گذاشتند و پا به پای حریف امتیاز گرفتند. تنوع در خط حمله ایران در این ست بیشتر از ست نخست بود اما حملات بازیکنان حریف و توپ گیری داخل میدان آنها همچنان موثرتر از بازیکنان ایران بود. ضمن اینکه بازیکنی مثل بنجامین پچ با اسپک‌هایی که به قدرت تمام کنندگی بالا، برگ برنده قرمزپوشان آمریکایی بود. او در پایان ست دوم 16 امتیاز برای تیمش کسب کرده بود. پوئن‌های حساس ست دوم نیز به آمریکا رسید و این تیم 25 بر 22 برنده شد. بازیکنان ایران در پایان ست دوم 21 امتیاز از اسپک،‌ 2 امتیاز از دفاع روی تور، یک امتیاز مستقیم سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. بازیکنان آمریکا نیز 29 امتیاز از اسپک،‌ 6 امتیاز از دفاع روی تور، 2 امتیاز مستقیم سرویس و 12 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

تیم ایران ست سوم را نیز مانند دو ست گذشته نتوانست راهی برای مهار اسپک‌های بنجامین پیدا کند و او نشان داد به خوبی جای خالی کتیو اندرسون را پر کره و چیزی از او کم ندارد. حضور مجتبی میرزاجان‌پور به جای فرهاد قائمی در این ست و بازی کم اشتباه به همراه حملات موثرتر از سوی بازیکنان ایران، برتری در ست سوم را به سود‌ آنها رقم زد. مکث همیشگی ایران روی امتیاز 24، فرصت را آمریکا داد تا از امتیاز 21 به 24 برسد و بازی را مساوی کند. دو تیم تا امتیاز 28 مساوی پیش رفتند ولی در نهایت 28 بر 30 شکست خوردند.در پایان ست سوم 34 امتیاز از اسپک،‌ 5 امتیاز از دفاع روی تور، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 25 امتیاز از اشتباهات حریف به دست آوردند. بازیکنان آمریکا نیز 50 امتیاز از اسپک،‌ 12 امتیاز از دفاع روی تور، 3 امتیاز مستقیم سرویس و 15 امتیاز از اشتباهات ایران کسب کردند.

تیم ملی ایران در دومین بازی خود از هفته سوم لیگ جهانی والیبال از ساعت 22:50 روز شنبه به مصاف لهستان می‌رود. لهستان در هفته نخست از ایران شکست خورده بود.

کولاکوویچ: در ضد حملات ضعیف عمل کردیم/ آمریکا شایسته پیروزی بود

ایگور کولاکوویچ بعد از دیدار ایران و آمریکا در نشست خبری گفت: تیم ایران شروع خوبی نداشت و به تیم آمریکا به خوبی فرصت دادیم تا تقریبا به راحتی و با کمترین فشار ست اول را پیروز شود.

وی با بیان اینکه در ست دوم از نیمه های ست به بازی برگشتیم، گفت: باز هم اواخر ست به هنگام نتیجه گرفتن فرصت های خوبی را از دست دادیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: در ست سوم با همه فراز و نشیب هایی که در بازی بود، توانستیم 24 بر 22 پیش بیافتیم. همانگونه که دیدید تیم آمریکا سرویس های ریسکی خود را رو کرد و تیم ایران را با مشکل جدی مواجه ساخت.

وی با بیان اینکه سرانجام تیم آمریکا توانست پیروز میدان شود، گفت: تیم آمریکا شایسته این پیروزی بود زیرا بسیار خوب بازی کرد. مخصوصاً در ضدحملات خوب کار کرد. بالعکس، تیم ایران در ضد حملات ضعیف ظاهر شد.

کولاکوویچ با تاکید بر اینکه نتیجه این بازی برای اعتماد به نفس بازیکنان خوشایند نیست، گفت: در والیبال گاهی باید با شکست نیز مواجه شد. امیدوارم آخرین ستی باشد که 24 بر 22 جلو هستیم اما نتیجه ست را از دست می‌دهیم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره مسابقه با لهستان گفت: شنبه به مصاف لهستان خواهیم رفت. باید بازی خود و بازی لهستان را آنالیز کنیم. طبیعتاً با لهستان هم خواهیم جنگید.

تیم ملی والیبال ایران روز شنبه در هشتمین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2017 از ساعت 22 و 55 دقیقه به مصاف لهستان میزبان می‌رود که این مسابقه در شهر لودز لهستان برگزار می‌شود.

امیر غفور امتیازآورترین بازیکن ایران/ستاره آمریکا یک ست گرفت!

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته سوم لیگ جهانی به مصاف آمریکا رفت.

ملی پوشان ایران در این مسابقه سه بر صفر مغلوب آمریکا شدند. تیم ایران در سه ست این مسابقه 67 پوئن به دست آورد که امیر غفور با کسب 12 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن تیم ایران در این میدان شد. میلاد عبادی پور نیز توانست برای تیم ایران هفت امتیاز به دست آورد.

عنوان امتیاز آورترین بازیکن این دیدار به «بنجامین پتچ» بازیکن شماره 14 آمریکا رسید که 24 امتیاز از 80 امتیاز این تیم را به دست آورد.

همچنین « تیلور ساندر » در تیم آمریکا با 12 امتیاز در رتبه دوم امتیازآورترین بازیکنان این تیم قرار گرفت.

تیم ملی والیبال ایران روز شنبه در هشتمین مسابقه خود در دور مقدماتی لیگ جهانی سال 2017 از ساعت 22 و 55 دقیقه به مصاف لهستان میزبان می رود که این مسابقه در شهر لودز لهستان برگزار می شود.

ارسال نظر: