۹۲۰ هزار نفر به افراد جویای کار کشور افزوده شد/ دولت در ایجاد ۲۲۰ هزار شغل بیشتر عقب ماند

کدخبر: 2100030

وزیر صنعت بیان کرد: در فروردین سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲۰ هزار نفر به افراد جویای کار افزوده شده در حالیکه دولت در سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک بخش خصوصی، مشکل اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در کشور حل می شود.

محمدرضا نعمت زاده اظهارکرد: امروز یکی از عمده مشکلات کشور، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی افزود: تعداد بسیاری از متولدین دهه 60 به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی امروز به شغل نیاز دارند و هر روز نیز به تعداد این افراد افزوده می شود.

نعمت زاده بیان کرد: با بررسی آمار تعداد افراد جویای کار در فروردین سال 96 نسبت به مدت مشابه سال قبل 920 هزار نفر به افراد جویای کار افزوده شده و این در حالی است که دولت در سال گذشته 700 هزار شغل در کشور ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های ایجاد فرصت های شغلی ، سرمایه گذاری و افزایش بهره وری از توان و ظرفیت بخش خصوصی است و دولت این مهم را برای خود تکلیف می داند.

وی با اشاره به این که دولت یازدهم فضا را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کرده است؛ افزود: مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دولت وظیفه دارد فضای کسب و کار را بهبود بخشد تا مردم به راحتی در کشور سرمایه گذاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها به امنیت سرمایه گذاری تأکید کردند که این امنیت با ایجاد بینش صحیح در سرمایه گذاری بخش خصوصی به دست می آید.

وی تأکید کرد: امروز همه افراد و مسئولان باید دست به دست هم داده و شرایط را برای سرمایه گذاری همگان به ویژه ایرانیان خارج از کشور فراهم کنند.

نعمت زاده با اشاره به ظرفیت های شهرک صنعتی سالاریه ورامین گفت: مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و کشور باید طرح های نیمه تمام را شناسایی و با برگزاری جلسات راهبردی، زمینه فعالیت آن ها را فراهم و یا این طرح ها را به سرمایه گذاران علاقه مند واگذار کنند.

وی افزود: سخت گیری های بیش از حد در خصوص محدودیت های شعاع 120 کیلومتری تهران باعث شده تا سرمایه گذاران رغبتی برای سرمایه گذاری نداشته باشند.

وی از مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استان تهران و کشور خواست ظرف 2 هفته تکلیف پروژه های نیمه تمام شهرک های صنعتی چرمشهر و سالاریه را مشخص و گزارش آن را به وزارت صنعت ارسال کنند.

ارسال نظر: