معاون آخوندی، کندی کار در احداث راه آهن را گردن کوهستانی بودن مسیر انداخت

کدخبر: 2100021

خیرالله خادمی گفت: احداث راه آهن میانه اردبیل به دلیل کوهستانی بودن منطقه به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور پیشرفت فیزیکی زیرسازی راه آهن میانه - اردبیل را بیش از ۶۸درصد اعلام کرد و گفت: پیشرفت ساختمان ایستگاه‌های این مسیر ریلی ۳۲ درصد و در مجموع پیشرفت فیزیکی کل این خط آهن به ۴۵.۵ درصد رسیده است.

خیرالله خادمی اظهار داشت: از طریق این خط ریلی و اتصال استان اردبیل به شبکه ریلی کشور، مراودات اقتصادی بین این استان و آذربایجان شرقی تقویت خواهد شد و با وجود کارخانه ذوب‌آهن در استان اردبیل می توان از طریق حمل و نقل ریلی مواد اولیه و مورد نیاز از بنادر جنوبی کشور و استان های کرمان، خوزستان و اصفهان را به استان اردبیل منتقل کرد.

خادمی یادآورشد: راه آهن میانه اردبیل به طول ۱۷۵ کیلومتر در دو بخش میانه- فیروزآباد به طول ۷۹ کیلومتر و فیروزآباد- اردبیل به طول ۹۶ کیلومتر در دست اجرا است و به دلیل کوهستانی بودن منطقه دراین مسیر بالغ بر ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، ۳۱ دستگاه پل دره ای بزرگ به طول ۴ هزار و ۲۳ متر، ۳ کیلومتر پل آبرو و ۴ کیلومتر گالری در این محور طراحی شده که احداث آنها به عملیات سخت و پیچیده مهندسی نیاز دارد.

خادمی سرعت طراحی شده این خط ریلی را برای قطارهای مسافری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و قطارهای باری ۱۲۰ کیلومتر در ساعت عنوان و افزود: ترافیک مسافری این راه آهن در سال یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و ترافیک باری آن سالیانه ۴ میلیون تن پیش بینی شده است.

ارسال نظر: