توضیحات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره گرانی گوشت قرمز!

کدخبر: 2099857

در موارد مربوط به شیوع بیماری‌های دام و طیور، مبارزه با آن و اقدامات کنترلی و نظارتی در این خصوص بعهده وزارت جهاد کشاورزی (سازمان دامپزشکی ) بوده و سازمان مذکور پاسخگوی اقدامات انجام شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال توضیحاتی، نسبت به خبر « نسیم آنلاین » پیرامون مطلبی با عنوان قیمت گوشت به 51 هزار تومان رسید! تب کریمه کنگو بهانه جدید برای گران کردن گوشت واکنش نشان داد.

درتوضیحات ارسالی آمده،بازگشت به مصاحبه منتشر شده بر روی خروجی آن رسانه ، در تاریخ 15 خرداد ماه سال جاری ، به نقل از جناب آقای مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران تهران با عنوان «قیمت گوشت به 51 هزار تومان رسید! تب کریمه کنگو بهانه جدید برای گران کردن گوشت » ، توضیح این سازمان جهت انعکاس و تنویر افکار عمومی ارسال می شود.

الف) در موارد مربوط به شیوع بیماری های دام و طیور، مبارزه با آن و اقدامات کنترلی و نظارتی در این خصوص بعهده وزارت جهاد کشاورزی (سازمان دامپزشکی )بوده و سازمان مذکور پاسخگوی اقدامات انجام شده است.

بدیهی است مسئولیتی در این زمینه متوجه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیست.

ب) برخلاف ادعای مطروحه در گزارش مذکور در روزهای اخیر قیمت انواع گوشت قرمز در بازار ( به صورت مخلوط و لاشه) کاهش یافته و قیمت اعلامی در خبر گزاری فوق احتمالاً مربوط به نوع خاص گوشت قرمز گوساله است.

بر اساس اطلاعات این سازمان میانگین قیمت کشوری گوشت گوساله درماه جاری هر کیلو حدود335000 ریال بوده است.

علی ایحال این سازمان آمادگی کامل خود را برای دریافت و رسیدگی به هرگونه شکایت یا تخلف احتمالی اعلام می‌نماید و شهروندان می توانند شکایت خود را از طریق سامانه 124 این سازمان درسراسر کشور مطرح تا بررسی و متناسباً نسبت به اعمال قانون اقدام شود.

ارسال نظر: