رئیس‌ اتحادیه‌ صادرکنندگان‌ خشکبار در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

امارات و برخی کشورهای اروپایی وآسیایی حساب‌های ما را بستند/یک ال‌سی هم گشایش نشد/حساب مرا هم مسدود کردند

کدخبر: 2099691

شمس فرد گفت: کشورهایی از جمله امارات، کشورهای اروپایی و آسیایی از ترس آمریکا یک به یک حساب‌های ایرانی‌ها را می‌بندند. مسائل مرتبط با نقل و انتقال پول حل نشده است.

محمد حسن شمس‌فرد، رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » گفت: هنوز مسائل مرتبط با نقل و انتقالات پول حل نشده و متأسفانه در این رابطه مشکلات زیادی بر سر راه تجار و صادرکنندگان قرار دارد.

وی افزود: برخی کشورها از جمله امارات، کشورهای اروپایی و آسیایی از ترس آمریکا یک به یک حساب‌های ایرانی‌ها را می‌بندند، بنابراین نقل و انتقالات پولی در حال حاضر تنها به وسیله بانک‌های خصوصی که با آن‌ها در ارتباط هستیم صورت می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که ال سی ها گشایش نیافته و اجازه ندارند حتی یک دلار و یا یک یورو وارد مملکت کنند، تأکید کرد: بعد از برجام مشکلات بانکی حل نشده و بدون تغییر مانده است و بنابراین مجبور هستیم که مسیرهای گذشته را برای نقل و انتقال پول طی کنیم و این مشکلات برای صادرات خشکبار به دیگر کشورها نیز صادق است و صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

شمس فرد افزود: یک بار در مصاحبه ای نام بانکی را که نقل و انتقال پول برایمان انجام می‌داد را مطرح کردم چند روز بعد حساب مرا در آن بانک مسدود کردند، دلیلش هم ذکر نام آن بانک در روزنامه بود.

وی در رابطه با صادرات خشکبار گفت: از مرداد ماه به بعد فصل خشکبار آغاز می شود و آن زمان می‌توان گفت که آیا صادرات این محصولات رونق خواهد داشت یا خیر، البته صادرت خشکبار در سال 95 نسبت به سال 94 رشد خوبی داشته است.

ارسال نظر: