رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

توقف صادرات محصولات کشاورزی به عمان به دلیل تعلل وزارت کشاورزی!

کدخبر: 2099687

نورانی گفت: در طی دو هفته گذشته عمان قانونی گذاشته مبنی بر این که محصولاتی که از ایران وارد می شود باید گواهینامه باقی مانده سمومش مشخص شده باشد.

سید رضا نورانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی « نسیم آنلاین » در رابطه با صادرات میوه و سبزیجات گفت: در حال حاضر بیشترین صادرات به کشور امارات و مربوط به سبزیجات و صیفی جات و میوه های نوبرانه است.

وی افزود: بخشی از این صادرات به کشور عمان است که در طی دو هفته گذشته این کشور قانونی را وضع کرده مبنی بر این که محصولاتی که وارد این کشور می شود باید گواهینامه باقی مانده سمومش مشخص شده باشد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی بیان داشت: سموم برخی از محصولاتی که از اردن وارد عمان شده است، بیش از اندازه استاندارد بوده و عمان نیز آن را مرجوع کرده بنابراین غیرمعقول نیست که هر کشوری موقع واردات محصولات چنین درخواستی را طلب نماید.

وی عنوان کرد: عمان می خواهد این گواهی را از وزارت کشاورزی دریافت کند اما متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی این کار را انجام نمی دهد و از آن جهت که وزارت کشاورزی مسئولیت صدور این گواهینامه را برعهده نمی گیرد لذا این تعلل ممکن است موجب شود بازار عمان را از دست بدهیم.

وی تصریح کرد: وزارت کشاورزی متولی صادرات میوه و سبزیجات است و جای سوال است که چرا صدور گواهینامه را پیگیری نمی کند.

نورانی در رابطه با صادرات میوه به کشور قطر گفت: قطر کشوری است که از گذشته یکی از بازارهای محصول ایرانی است و در گذشته نیز مراوادت تجاری با این کشور صورت می گرفته، و الان هم که مورد تحریم برخی کشورها قرار گرفته باید از این فرصت برای تجارت بیشتر با این کشور و افزایش صادرات به این کشور استفاده کرد.

ارسال نظر: