بوئینگ فروش ۳۰ فروند هواپیما به شرکت آسمان را تایید کرد/ ۵ درصد منابع مالی خرید از صندوق بازنشستگی کشوری تامین می‌شود

کدخبر: 2099565

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: ۵ درصد منابع مالی برای خرید ۳۰ فروند هواپیمای بوئینگ مکس از منابع صندوق بازنشستگی کشوری تامین می شود و ۹۵ درصد دیگر از محل فایناس خارجی تامین خواهد شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سمیر بلیامانی مدیر فروش منطقه خاورمیانه ، روسیه و آسیای مرکزی عصر روز شنبه با انتشار بیانیه ای ، امضای قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس در تهران را تائید کرد .

در بیانیه شرکت بوئینگ تاکید شده است که این شرکت موفق شده در دهم ژوئن 2107 قرارداد قطعی فروش 60 فروند هواپیما را به ارزش 3 میلیارد دلار با شرکت آسمان در تهران منعقد کند.

در این بیانیه تصریح شده است که این قرارداد متعاقب امضای تفاهم نامه بوئینگ و شرکت آسمان منعقد شده که پیش از این شرکت بوئینگ درخواستی برای اخذ مجوز اداره نظارت بر اموال برون مرزی ایالات متحده امریکا جهت انجام این معامله ارائه کرده است.

هواپیماهای مکس که به عنوان ناوگان جدید شرکت آسمان انتخاب شده از هواپیماهای بدنه باریک در شرکت بوئینگ طراحی شده و تکمیل این قرارداد مشابه قرارداد شرکت هواپیمایی ایران ایر با بوئینگ، مستلزم اخذ تائیدیه از دولت امریکا است.

قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس بین شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت بوئینگ با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری عصر امروز در تهران امضا شد.

این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شرکت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا کردند.

شرکت بوئینگ پس از امضا این قرارداد بیانیه رسمی فروش 30 + 30 ( در مجموع 60 فروند ) هواپیمای بوئینگ را در تهران صادر کرد.

در همین رابطه، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا گفت: 5 درصد منابع مالی برای خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ مکس از منابع صندوق بازنشستگی کشوری تامین می شود و 95 درصد دیگر از محل فایناس خارجی تامین خواهد شد.

'ولی آذروش'درحاشیه مراسم امضای قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ برای شرکت هواپیمایی آسمان، افزود: شرکت آسمان به عنوان هشتاد و هفتمین شرکت هوایی در جهان، خرید این هواپیماها را برای نوسازی ناوگان هوایی خود در دستور کار قرار داده است.

ارسال نظر: