گزارش کامل از حملات تروریستی در مجلس و حرم امام

هویت تروریست‌ها شناسایی شد/ دستگیری عناصر مرتبط با اقدام تروریستی روز چهارشنبه/ شهدا تشییع شدند

کدخبر: 2099285

در دو حمله تروریستی جداگانه که روز چهارشنبه صورت گرفت، تروریست‌ها به حرم امام راحل و مجلس حمله کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، صبح چهارشنبه در دو حمله تروریستی جداگانه، تروریست‌ها به حرم امام راحل و مجلس حمله کردند. در پایان یکی از عوامل تروریستی دستگیر و بقیه به هلاکت رسیدند. طی این عملیات تروریستی 17هموطن شهید شده و 42 نفر زخمی شدند.

گزارش کامل دو عملیات تروریستی در مجلس و حرم مطهر امام به این شرح است:

جمعه/ 19 خرداد ماه

مراسم تشییع پیکر شهدای ترور از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد

مراسم تشییع پیکر پاک شهدای حادثه تروریستی روز چهارشنبه مجلس پس از اقامه نمازجمعه تهران از مقابل دانشگاه تهران با حضور گسترده مردم شهیدپرور و مسئولان برگزار شد.

براساس برنامه اعلام شده، پیکرهای پاک شهدای این حوادث تروریستی قرار است با حضور باشکوه مردم تا خیابان حافظ تشییع و سپس برای خاکسپاری به بهشت زهرا(س) منتقل شود.

جمع کثیری از مردم مومن و روزه دار تهران پس از اقامه نماز جمعه با حضور در مقابل دانشگاه تهران پیکرهای پاک شهدای ترور را تشییع کردند.

مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آل سعود از جمله شعارهای مردم شرکت کننده در مراسم است.

روحانی در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران: اقدام تروریست‌ها انتقام از دموکراسی در ایران بود/ مردم راه رسیدن به اهداف ملی و وحدت را با قدرت ادامه خواهند داد

حسن روحانی امروز جمعه در حاشیه مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران، در مجلس شورای اسلامی و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: همواره وقتی ملت ایران پیروزی بزرگی به دست می آورد، بدخواهان به دنبال این هستند که ضربه‌ای به مردم و کشور وارد کنند.

وی افزود: مردم ما راه خودشان را برای دستیابی به اهداف ملی و تقویت انسجام و وحدت ملی ادامه داده و بی تردید ملت ایران، ملتی موفق خواهد بود.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: دستگیری عناصر مرتبط با اقدام تروریستی روز چهارشنبه/ روند تعقیب مقر فرماندهی تروریست‌ها در آن سوی مرزها ادامه دارد

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای از دستگیری دیگر عناصر تروریست مرتبط با اقدام تروریستی روز چهارشنبه تهران خبر داد.

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: به آگاهی ملت شریف ایران می رساند در ادامه پیگیری سرنخ های اطلاعاتی با هدف پاک کردن میهن اسلامی از لوث بقایای تروریست ها، سربازان گمنام امام زمان (عج) با همراهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی موفق شدند دیگر عناصر تروریست مرتبط با اقدام تروریستی 12 رمضان را قبل از هرگونه اقدام، شناسایی و دستگیر کنند.

در ادامه این اطلاعیه عنوان شد: در این عملیات، مقدار قابل توجهی سلاح، مواد پیش سازه ی بمب، کمربند انفجاری، وسایل ارتباطی و مدارک جعلی کشف شد. همچنین چند خانه امن تروریست های وهابی - تکفیری در شمال غرب کشور شناسایی و پاکسازی شد.

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه اعلام کرد: روند تعقیب مقر فرماندهی این جنایتکاران وابسته به استکبار و اذناب منطقه‌ای آنها در آن سوی مرزها ادامه دارد که نتایج مهم این عملیات متعاقبا به اطلاع ملت شریف و شهیدپرور ایران خواهد رسید.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور: نتایج خوبی طی ۴۸ ساعت گذشته توسط وزارت اطلاعات به دست آمده است

محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور درباره حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران، با اشاره به اینکه از همان لحظات اولیه حادثه تروریستی در تهران، نیروهای امنیتی اقدامات گسترده و مناسبی انجام دادند، گفت: خوشبختانه نتایج خوبی از این اقدامات به دست آمده و در ساعات آینده و یا فردا نتایج این اقدامات را توضیح می‌دهیم.

وی افزود: مردم عزیز ما بدانند در طول 48 ساعت گذشته تمام اقدامات با محوریت وزارت اطلاعات انجام شده و نتایج مهم و قابل توجهی به دست آمده که به زودی جزئیات آن را اطلاع می‌دهیم.

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای تشریح کرد: جدیدترین جزئیات از ۲ حادثه تروریستی تهران

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای به همه هموطنان اعلام کرد که بدون توجه به تمامی اطلاعات، اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی سایر مراجع، صرفاً به اطلاع‌رسانی از سوی وزارت اطلاعات و وزارت کشور توجه داشته باشند.

متن کامل این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

به اطلاع مردم شریف و هوشیار میهن اسلامی می‌رساند که به محض وقوع حادثه تروریستی روز چهارشنبه در تهران، اشرافیت اطلاعاتی مناسبی از سوی مراجع ذیصلاح صورت گرفت و اطلاع‌رسانی مناسب بنا به مقتضیات امنیتی انجام شد.

لذا از کلیه هموطنان تقاضا می‌شود بدون توجه به تمامی اطلاعات، اخبار و گزارش‌های منتشر شده از سوی سایر مراجع، صرفاً به اطلاع رسانی از سوی وزارت اطلاعات و وزارت کشور توجه داشته باشند.

- براساس آخرین گزارش‌های دریافتی از مراجع درمانی و قضائی تاکنون 17 تن از هموطنان روزه دارمان اعم از نیروهای حفاظتی و پرسنل اداری و مردم عادی به شهادت رسیده و تعداد 52 نفر نیز مجروح شده‌اند.

- افزایش تدریجی آمار اعلامی شهدا نیز به علت به شهادت رسیدن تعدادی از مجروحان عزیز در ساعات بعد از حادثه بود.

- تعداد 4 تن از هموطنان عزیز در ساعات اولیه بعد از حادثه مفقود بودند و اطلاعی از سرنوشت آنها نبود که مشخص شد به شهادت رسیده و در همان لحظات اولیه به مراکز درمانی منتقل شده بودند.

- در جریان حادثه تروریستی روز گذشته نیروهای امنیتی و انتظامی در محل وقوع حوادث در مرقد مطهر حضرت امام‌خمینی(ره) و مجلس شورای اسلامی به چند نفرمشکوک شده و مبادرت به دستگیری آنها کردند که برای تحقیقات بیشتر در اختیار وزارت اطلاعات قرار گرفته‌اند هنوز ارتباط آنها با حادثه تروریستی مشخص نشده است.

- تروریست‌ها 5 نفر بوده‌اند که همگی در درگیری توسط نیروهای امنیتی به سزای اعمال جنایتکارانه خود رسیدند.

- از همه رسانه‌ها و همچنین مردم عزیز تقاضا می‌شود اخبار خود را صرفاً از مراجع معتبر اعلام شده یعنی وزارت اطلاعات و وزارت کشور دریافت کنند و از انتشار اخبار غیر مسئولانه و بعضاً نادرست و گمانه‌زنی‌های شبهه‌افکنانه که بسیاری از آنها از سوی طراحان این عملیات تروریستی به منظور ایجاد فضای ضد امنیتی تنظیم و منتشر شده است جدا خودداری نمایند.

لاریجانی در مراسم وداع با شهدای ترور: آمریکا داعش بزرگ بین‌المللی است/ سپاه و نیروی قدس خط قرمز نظام است/ سنای آمریکا از کمترین عاطفه هم برخوردار نیست

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه 19 خرداد) در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی تهران که در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: امروز روز سختی برای ملت ایران است، وداع با عزیزانی که مظلومانه در اقدام تروریستی در حرم امام(ره) و مجلس شورای اسلامی به شهادت رسیدند. به ارواح مطهر این شهدا درود می‌فرستیم.

لاریجانی با بیان اینکه در آن روز همزمان دو مرکز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، گفت: اقدام آنها نشان‌دهنده تمرکز در محورهای مردم‌سالاری بود. از پیام ارزشمند رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنم که مایه دلگرمی خانواده شهدا و همه ما شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تروریست‌ها ناتوان از دسترسی به اهداف خود، یعنی صحن مطهر حرم امام و مجلس شورای اسلامی بودند و با هدف‌گیری کور کارکنان مجلس را به شهادت رساندند.

لاریجانی افزود: از خداوند متعال برای آسیب‌دیدگان این حادثه آرزوی سلامتی دارم. ( متن کامل خبر )

مراسم وداع با شهدای تروریستی تهران در مجلس با حضور سران قوا برگزار شد

مراسم وداع با شهدای حادثه تروریستی تهران دقایقی قبل با حضور مسئولان کشوری و لشکری و خانواده‌های شهدای ترور در تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، آیت ‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام ناطق نوری،اسحاق جهانگیری، سفرای برخی کشورها، نمایندگان مجلس و برخی اعضای کابینه در این مراسم حضور داشتند.

شهدای ترور در جوار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده می‌شوند

شهدای حادثه تروریستی روز گذشته در تهران، فردا پس از تشییع در قطعه 50 کنار مزار شهدای مدافع حرم به خاک سپرده خواهند شد و نیز شهید جواد تیموری در قطعه 28 در جوار برادر شهیدش که در عملیات مرصاد شهید شده بود، آرام خواهد گرفت، همچنین مازیار سبزعلی باغبان شهید در حرم مطهر امام، به خاک سپرده می‌شود.

پیکر حجت‌الاسلام تقوی نیز پس از تشییع توسط مردم قم در گلزار شهدای این شهر مقدس برای همیشه آرام خواهد گرفت.

نامه نماینده دائم ایران در سازمان ملل به شورای امنیت و دبیرکل درباره اقدامات تروریستی در تهران

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در خصوص حمله تروریستی روز چهارشنبه در تهران به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل نامه ای را بدین شرح ارسال کرد.

1- در هفدهم خرداد 1396 دو گروه تبهکار و تروریستی داعشی، مسلح به سلاح خودکار, نارنجک و جلیقه های انتحاری، به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیان­گذار جمهوری اسلامی ایران حمله کرده، با تیراندازی کور به اطراف و منفجر کردن جلیقه های انتحاری موجب شهادت 17 انسان بی گناه و زخمی شدن بیش از 50 نفر شدند.

2- این حملات تروریستی شنیع که نظایر آن در بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر جهان اتفاق افتاده، در زمانی به وقوع پیوسته است که منطقه ما همچنان دستخوش بی ثباتی و تلاطم است. این وضعیت نتیجه سالها تلاش برای صدور ایدئولوژی رادیکال تکفیری و تامین مالی گروههای افراطی از قبیل داعش، القاعده و امثال آنهاست که از این ایدئولوژی پیروی می کنند.

3- اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از اهداف این حمله تروریستی بوده، خود گواهی مهم و آشکار بر این واقعیت است که حامیان ایدئولوژی تکفیری، بیش از هر چیزی از دموکراسی و انتخابات نفرت دارند. این حمله به فاصله دو هفته از انتخابات رقابتی و پرشور ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا اتفاق افتاد که در آن بیش از 71 درصد از مردم ایران مشارکت کردند.

4- در کمال تاسف کسانی که همواره منشا این ایدئولوژی افراطی بوده­اند، اخیرا با انعقاد قرادادهای بی سابقه تاریخی، چراغ سبز و مشوق­هایی را دریافت کرده­اند. اتفاقی نیست که درست بعد از این معامله، وضعیت در منطقه بدتر شده، یعنی اختلافات کشورها افزایش یافته، حملات تروریستی چند برابر شده و سرکوبهای داخلی شدت یافته است.

5- حملات تروریستی تهران متعاقب آن حادث شد که وزیر دفاع عربستان در تاریخ 12 اردیبهشت 1396 ضمن رد گفتگو با ایران، در تهدیدی تمام عیار تاکید کرد که «ما خواهیم کوشید که جنگ را به زمین آنها یعنی داخل ایران ببریم». همچنین تعجب­آور نبود که وزیر خارجه سعودی تنها ساعاتی قبل از حمله گفته بود که «ایران باید تنبیه شود».

6- اینجانب در نامه قبلی خود که در 14 اردیبهشت 1396 به شورای امنیت ارسال کردم، نسبت به سیاست­های غیرمسئولانه، تحریک­آمیز و بدخواهانه عربستان سعودی در حمایت و تامین مالی گروههای افراطی و ماجراجویی­های کوته­نظرانه و شکست خوردة این کشور در منطقه هشدار داده بودم. اقداماتی که در تناقض آشکار با اهداف و اصول منشور ملل متحد است.

7- در پی حملات تروریستی در روز 17 خرداد، از جامعه بین المللی و بویژه شورای امنیت می­خواهم که با جدیت، چنین رهیافت خطرناکی در قبال امنیت منطقه و نتایج هولناک آن را مورد توجه قرار دهد و در مقابله با افراطی ­گری خشونت­ آمیز از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی حادثه تروریستی در تهران: این جنایات در عزم ملت ایران خللی ایجاد نمی‌کند

در پی حادثه‌ تروریستی در روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در تهران، که به شهادت و زخمی شدن جمعی از مردم روزه دار انجامید، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. متن پیام رهبر معظم انقلاب به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه‌ی تروریستی روز دوازدهم ماه مبارک رمضان در مرقد امام راحل و در مجلس شورای اسلامی، که به شهادت تعدادی از عزیزان روزه‌دار و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید، نشانه‌ی آشکاری است از کینه و دشمنی خباثت‌آلود مزدوران استکبار با ملت شریف ایران و با هر آنچه مربوط به انقلاب و نظام اسلامی و رهبر فقید عظیم‌الشأن آن است.

این‌گونه جنایات که حاکی از خباثت و در عین حال، حقارت مباشران و نیز آمران و مسببان آن است، بسی کوچکتر از آن است که در عزم ملت ایران خللی ایجاد کند. نتیجه‌ی قطعی این‌ها چیزی جز افزایش نفرت از دولت‌های آمریکا و عوامل آنان در منطقه همچون سعودی نیست. ملت ایران، متحد و با عزم راسخ به پیش خواهد رفت ان‌شاءالله. یاد شهیدان این حادثه را گرامی می‌دارم و به خانواده‌های آنان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و بهبود مجروحان و آسیب دیدگان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۱۹ خرداد ۱۳۹۶

پنجشنبه/ 18 خرداد ماه

سردار ساجدی‌نیا: تاکنون ۵ نفر به عنوان مظنون دستگیر شدند

سردار حسین ساجدی نیا، فرمانده نیروی انتظامی تهران با ابراز تأسف نسبت به حادثه تروریستی روز گذشته و شهادت 17 نفر از مردم تهران گفت: خوشبختانه با هوشمندی نیروهای امنیتی و انتظامی کشور در این حادثه، نیروهای تکفیری در حرم مطهر امام خمینی(ره) و مجلس در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند.

ساجدی نیا همچنین در رابطه با دستگیرشدگان حادثه تروریستی روز گذشته افزود: تاکنون 5 نفر به عنوان مظنون توسط نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده‌اند که در حال حاضر بررسی‌ها نسبت به این افراد ادامه دارد.

وی در رابطه با شایعات مطرح شده در شبکه‌های مجازی گفت: توصیه می‌کنیم که مردم فقط از طریق رسانه‌های رسمی کشور، اخبار را دنبال کنند.

ساجدی نیا همچنین اظهار داشت: خوشبختانه علی‌رغم حادثه روز گذشته، مردم با اعتماد به پلیس هیچ‌گونه واهمه و هراسی نسبت به انجام مراسم‌های ماه رمضان نداشتند به‌طوری‌که شب گذشته 93 مراسم در شهر تهران برگزار شد.

فرمانده انتظامی تهران در رابطه با وضعیت امنیت در تهران گفت: در حال حاضر وضع امنیتی تهران قابل‌قبول است و جای نگرانی نیست.

ساجدی نیا افزود: مردم باید بدانند که نیروهای پلیسی و امنیتی در هیچ صورتی اجازه تجاوز و ناامنی را در هیچ نقطه‌ای نمی‌دهند و برای تأمین امنیت کشور جان‌برکف تلاش خواهند کرد.

وی در خصوص برگزاری مراسم تشیع پیکر شهدای حادثه تروریستی مطرح کرد: تمامی عوامل پلیس در برگزاری مراسم فردا و تأمین امنیت آن، حضور پررنگ خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور برقراری نظم در برگزاری این مراسم در خیابان‌های انقلاب تا چهارراه ولیعصر و پل حافظ، محدودیت‌های ترافیکی نیز اعمال خواهد شد.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هویت عوامل عملیات تروریستی شناسایی شد/ تیم عملیاتی داعش، ۵ تروریست سابقه‌دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند

وزارت اطلاعات در پی حادثه تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) اطلاعیه‌ای منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

به اطلاع ملت شریف ایران می رساند؛ در پی رصدهای اطلاعاتی صورت گرفته هویت کامل عناصر تروریست تهران ( حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و مجلس شورای اسلامی ) و همچنین هسته های مرتبط شناسایی گردیدند.

براین اساس تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند؛ 5 نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب به گروهک تروریستی داعش، از کشور خارج گردیده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشته‌اند.

عناصر مذکور در اجرای عملیات تروریستی در مردادماه سال 1395، تحت فرماندهی ابوعایشه از فرماندهان رده بالای داعش وارد کشور شده و قصد اجرای عملیات های تروریستی در شهرهای مذهبی را داشتند که پس از انهدام کامل شبکه و ضربه به نفرات اصلی این کیس ازجمله هلاکت ابوعایشه؛ از کشور متواری گردیده بودند.

بنابر برخی ملاحظات اجتماعی، امنیتی از انتشار نام خانوادگی نامبردگان خودداری گردید.

تعداد شهدای حمله ترویستی روز گذشته تهران به ۱7 نفر افزایش یافت

از 17 شهید ارجاعی حادثه تروریستی روز گذشته مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر امام به معراج شهدا، 13 شهید شناسایی شدند. 16 نفر از شهدا مرد و 1 نفر زن هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، اسامی شهدای شناسایی شده به شرح زیر است:

1. حسین جلالی راد 2. حسین بنی اردلان 3. صیاف علی همتی 4. علی توده فلاح 5. مهدیه هراتی 6. احسان آقاجانی معمار 7. سید مهدی تقوی 8. مرادحسین چهارمحالی 9. جواد تیموری 10. حمید امدادی 11. جعفر جعفرزاده 12. علی قلی زاده 13. حانیه اکبریان پیردوستی

علوی در جمع خبرنگاران: عناصری از عقبه حوادث تروریستی روز گذشته بازداشت شدند

سید محمود علوی وزیر اطلاعات در حاشیه عیادت از شماری از مصدومان اقدام تروریستی دیروز تهران در بیمارستان طرفه در جمع خبرنگاران گفت: افرادی از عقبه آنان بازداشت شده اند و همکارانم در حال بررسی ابعادموضوع هستند.

وی افزود: البته برخی از ابعاد موضوع اکنون قابل گفتن نیست.

وزیر اطلاعات گفت: البته این نخستین طرح تروریستی علیه ما نیست و در یکی دوسال اخیر بیش از صد عملیات تروریستی را پیش از اجرا در کشورخنثی کردیم.

رئیس پزشک قانونی کشور: تعداد شهدای حمله ترویستی روز گذشته تهران به ۱۶ نفر افزایش یافت

احمد شجاعی رئیس پزشک قانونی کشور با اعلام افزایش کشته‌شدگان حادثه تروریستی روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر حضرت امام (ره) اظهار کرد: متاسفانه آمار شهدا از 12 نفر به 16 نفر افزایش پیدا کرده است.

او با اشاره به شهدای این حمله تروریستی دامه داد: از تعداد 16 شهید حادثه تروریستی دیروز صبح؛ سه نفر زن و مابقی مرد هستند.

سرکلانتر دهم فاتب خبر داد: جزئیات جدید از حادثه تروریستی در حرم امام/ مهاجمان از درب غربی حرم مطهر وارد شدند

سرهنگ امید بهمنیاری در حاشیه مراسم بازسازی صحنه تروریستی حرم امام خمینی (ره) با اعلام اینکه یک نفر از تروریست‌ها بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد، اظهار داشت: تروریست‌ها که یکی لباس قرمز و دیگری لباس آبی رنگ به تن داشت، ساعت ۱۰:۱۰ صبح دیروز از درب غربی حرم مطهر حضرت امام (ره) وارد محوطه حرم شده و ابتدا در جلوی گیت ورودی اقدام به انفجار بمب صوتی کرده است و پس از آن، در حالی که به شدت تیراندازی می‌کردند و محوطه حرم خالی از وجود زائر بود، به سمت صحن اصلی حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه شدت تیراندازی مهاجمان به قدری بود که فشنگ‌های آنها در محوطه فضای سبز به اتمام رسید و یکی از مهاجمان مجبور به پرتاب اسلحه خود به داخل محوطه فضای سبز کرد، افزود: بعد از آن، مهاجمان مسلح به سمت درهای ورودی هجوم برده و در حالی که کسی در این قسمت وجود نداشت، اقدام به شکستن شیشه‌های ورودی و ورود به محوطه حیاط مسقّف حرم کردند.

بهمنیاری ادامه داد: این حوادث در کمتر از چند دقیقه به وقوع پیوست و بلافاصله مأموران کلانتری وارد صحنه شدند و با اقدام بجا و همچنین درخواست کمک از کلانتری‌های اطراف، تلاش برای مهار تیراندازی افراد مسلح، پاکسازی محوطه از وجود زائران محترم و همچنین دستگیر کردن مهاجمان را در دستور کار خود قرار دادند.

سرکلانتر دهم فاتب افزود: به علت خلوت بودن محوطه، مهاجمان که بسیار شتابزده عمل می‌کردند، موفق شدند وارد حیاط مسقف حرم شده و همچنان به تیراندازی خود ادامه دهند. در این لحظه مأموران پلیس و مأموران حفاظت حرم، مهاجمان را تحت محاصره داشتند. در داخل حیاط مسقف، تابلویی وجود دارد که سمت ورود به حرم را نشان می‌دهد اما بنا به دلایلی، فلش جهتی اشتباه را نشان می‌دهد؛ از این رو خوشبختانه مهاجمان که در جریان این اشتباه نبودند، به جای ورود مستقیم به داخل حرم، وارد محل گیت‌ها شدند و با عبور از یک شبستان، به داخل حیاط پشتی حرم رفتند. در این مکان مهاجمان که متوجه شده بودند چاره‌ای جز تسلیم ندارند، اقدام به شهادت مأمور فضای سبز داخل حرم کرده و بعد از آن نیز یکی از مهاجمان در حرکتی انتحاری، خود را منفجر کرد و به هلاکت رسید و دیگری نیز توسط مأموران پلیس دستگیر شد.

وی تصریح کرد: تحقیقات از متهم دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از محل حادثه تروریستی در مرقد امام(ره)

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز پنجشنبه 18 خردادماه 96 از محل حادثه تروریستی در مرقد امام(ره) بازدید به عمل آوردند.

وی افزود: همچنین بنده به اتفاق تعداد دیگری از اعضای کمیسیون امنیت ملی بناست تا ساعتی دیگر با حضور در بیمارستان سینا از مصدومان حادثه تروریستی دیروز عیادت و بازدید داشته باشند.

هویت عوامل اقدامات تروریستی تهران شناسایی شد

هویت عوامل اقدامات تروریستی تهران شناسایی شد؛ وزارت اطلاعات تا ساعاتی دیگر عکس و مشخصات این عناصر تروریستی را منتشر خواهد کرد.

بازسازی حادثه تروریستی دیروز حرم امام

صبح امروز تعدادی از عوامل نیروی انتظامی به همراه علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی و محمد علی جمالی نماینده فتا و عضو کمیسیون امنیت مجلس در صحنه حادثه تروریستی در حرم مطهر امام خمینی (ره) حاضر شدند تا از محل حادثه تروریستی دیروز بازدید داشته و صحنه حادثه بازسازی شود.

همچنین سردار ساجدی نیا در محل حادثه حاضر و بازسازی صحنه حادثه تروریستی روز گذشته صورت می‌گیرد.

آخرین آمار شهدا و مصدومان حوادث تروریستی تهران/ ۱۳ شهید و ۵۲ مصدوم

پیرحسین کولیوند اظهار کرد: آمار شهدای این حوادث تروریستی 12 تن اعلام شده بود اما متأسفانه یکی از این مصدومان نیز در بیمارستان به شهادت رسید و در مجموع تعداد شهدا به 13 تن افزایش یافت.

وی گفت: از مجموع 52 مصدوم منتقل شده به بیمارستان‌های تهران 8 تن تحت نظر اورژانس،‌ 23 تن در بخش‌ها، ‌6 تن در بخش‌های ویژه بستری شده‌اند؛ ضمن اینکه 15 تن نیز ترخیص شده‌اند.

انتقال شهدای حادثه تروریستی تهران به معراج شهدا

سازمان پزشکی قانونی کشور به منظور تسهیل در شناسایی شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام و همچنین رفاه حال خانواده معظم شهدا، اقدام به انتقال پیکرهای این حادثه به معراج شهدا کرده است.

بستگان شهدای این حادثه می‌توانند برای شناسایی پیکر شهدا با در دست داشتن مدارک هویتی به معراج شهدا واقع در ضلع جنوبی پارکشهر، خیابان بهشت، کوچه معراج، ساختمان معراج شهدا مراجعه کنند.

بروجردی در گفتگوی ویژه خبری سیما: یک زن در حادثه تروریستی تهران زنده دستگیر شده است

علاءالدین بروجردی در گفتگوی ویژه خبری سیما با اشاره به دو حادثه تروریستی در تهران گفت: یکی از این حوادث تروریستی مربوط به حرم مطهر بود. با توجه به اینکه مراسم ارتحال امام(ره) به‌تازگی سپری شده است و جمعیت در حرم حضور دارند تروریست‌ها طراحی‌هایی کرده بودند که با هدایت خدا و هوشمندی، نیروها به این تروریست‌ها مشکوک شده و ایست می‌دهند.

وی ادامه داد: آنها شروع به تیراندازی می‌کنند که در نهایت هر دو مهاجم به درک واصل می‌شوند. یک زن زنده دستگیر می‌شود و در اختیار نیروهای اطلاعاتی است که بازجویی‌های لازم صورت گیرد تا عوامل و اطلاعات کافی نسبت به ماهیت آنها به دست آید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تسلیت به خانواده‌های حادثه‌دیده در حادثه تروریستی گفت: بعدازظهر روز حادثه شورای امنیت جلسه‌ای با حضور مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و وزیر کشور در مورد حادثه برگزار کرد. ( متن کامل خبر )

شورای امنیت سازمان ملل عملیات تروریستی در تهران را قویا محکوم کرد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل، «حملات وحشیانه و بزدلانه» تروریستی در تهران را قویا محکوم کردند.

اعضای شورای امنیت همچنین مراتب تسلیت و هم‌دردی خود را با خانواده‌های قربانیان و مردم ایران ابراز داشته و برای مجروحین آرزوی بهبودی عاجل کرده‌اند.

شورای امنیت همچنین تاکید کرده است که تروریسم در تمام انواعش تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرده‌اند که تروریسم با هر انگیزه‌ای، در هرجایی و توسط هرشخصی اقدامی مجرمانه و غیر قابل توجیه است و تاکید کرده‌اند که همه کشورها باید در چارچوب منشور ملل متحد و سایر تعهدات بین‌المللی با تروریسم مقابله کنند.

این نهاد بین‌المللی همچنین بر لزوم مجازات تروریست‌ها تاکید کرده و بر مبنای قطعنامه‌های 2199 و 2253 خواستار مقابله با تامین مالی تروریست‌ها شده است.

ظریف: تروریست‌های تهران، مزدوران کسانی‌اند که گفتند نبرد را به ایران می‌کشانند

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بامداد پنج شنبه گفت تروریست هایی که به تهران حمله کردند، نایبان کسانی هستند که گفته اند جنگ را به ایران می کشانند.

وی در توییتر نوشت: «ظالمان حامی ترور، تهدید می کنند که نبرد را به خاک ما می کشانند. مزدوران آنها به آنچه اربابانشان بیش از همه از آن نفرت دارند، حمله میکنند: جایگاه دموکراسی.»

روز چهارشنبه چند تروریست با حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) شماری را شهید و زخمی کردند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

این حمله یک ماه پس از آن انجام شد که «محمد بن سلمان» معاون ولیعهد عربستان گفت ریاض جنگ را به خاک ایران خواهد کشید.

رئیس پلیس پایتخت تشریح کرد؛ جزئیات دستگیری ۵ مظنون حادثه تروریستی تهران/ تحرکات را رصد می‌کنیم

سردار حسین ساجدی نیا با اشاره به پیگیری‌های پلیسی در خصوص دو حادثه تروریستی امروز در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی(ره) اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت در شهر تهران تحت کنترل کامل است و هیچ نگرانی امنیتی در پایتخت وجود ندارد و در شرایط کاملا امنی قرار داریم.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: در حال حاضر ۵ مظنون در خصوص حادثه تروریستی صبح امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) توسط پلیس دستگیر شده‌اند و در حال انجام تحقیقات تکمیلی از این متهمان هستیم.

وی با بیان این که لازم است شهروندان موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یا ۱۱۳ اطلاع دهند، خاطر نشان کرد: ما در کنار سایر دستگاه‌های امنیتی در حال رصد تحرکات هستیم و همکاران ما در پلیس در آماده باش به سر می‌برند.

*************************************

چهارشنبه/ 17 خرداد ماه

معاون امنیتی استان تهران: وضعیت تهران آرام است/ تدابیر ویژه برای بازی‌های والیبال و فوتبال

محسن همدانی معاون امنیتی استان تهران در تشریح آخرین وضعیت امنیتی شهر تهران پس از حادثه تروریستی، گفت:‌ به هر حال شرایط آرام است و شورای تامین در این زمینه تشکیل جلسه داده و موارد لازم را احراز کرده است.

وی درباره بازی فوتبال ایران و ازبکستان و همچنین بازی والیبال ایران و بلژیک در تهران، گفت: قطعا تدابیر ویژه برای تهران و این بازی‌ها در نظر گرفته شده و همانگونه که گفتم شورای تامین استان در این زمینه برنامه‌های لازم خود را دارد.

معاون امنیتی استان تهران ادامه داد: تمامی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی از جمله پلیس امنیت و قرارگاه ثارالله در آماده‌باش 100 درصدی هستند و فعالیت‌های خود را تشدید کرده‌اند.

همدانی با بیان اینکه شرایط در تهران متفاوت از روزهای قبل خواهد بود، اظهار داشت:‌ شرایط ویژه‌ای برای تهران اعمال کرده‌ایم و کنترل‌ها نیز افزایش خواهند یافت.

بیانیه روابط عمومی مجلس شورای اسلامی: تیراندازی تروریست‌ها به مردم/ اقدام قاطع سپاه و ناجا برای مقابله/ هلاکت تروریست‌‌ها

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در مورد حادثه تروریستی امروز بیانیه ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: 3 تروریست صبح امروز در عملیاتی کور، حوالی ساعت ۱۰ صبح با سلاح گرم از درب مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی وارد شدند و اقدام به رگبار به سوی تعدادی از مردم که برای دیدار با نمایندگان خود به خانه ملت آمده بودند کردند که با اقدام قاطع نیروهای حفاظتی سپاه پاسداران و یگان نیروی انتظامی مواجه شدند و در نهایت هر سه تروریست به هلاکت رسیدند.

لازم به ذکر است که تروریستها به هیچ وجه نتوانستند وارد محوطه نزدیک پارلمان شوند و در طول مدت درگیری ، جلسه علنی مجلس بطور معمول ادامه داشت. در حادثه تروریستی امروز 12 نفر از مردم مراجعه کننده به مجلس و کارمندان مجلس به شهادت رسیدند و 42 نفر زخمی و مجروح شدند.

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است: این اقدام کور و بزدلانه نتوانست به اهداف شوم خود دست یابد و موجب روسیاهی بیش از پیش تروریست ها و حامیان آشکار و نهان آن ها شد.

ذوالفقاری: افراد مشکوکی در ارتباط با حادثه تروریستی امروز بازداشت شدند/ هدف گروه دوم صحن مجلس بود که مسیر آنها بسته شد

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور عصر امروز گفت: ما امروز شاهد 2 واقعه تروریستی در تهران بودیم. آنچه که پس از بررسی ها مشخص شده این است که هدف تیم اول ورود به داخل حرم امام بود. که در داخل محوطه مرقد، عوامل نیروی انتظامی مشکوک می شوند و پس از اولین واکنش، نفر اول خود را منفجر می کند و نفر دوم توسط نیروی انتظامی مورد هدف قرار می گیرد. که می توانیم اعلام کنیم این عملیات تروریست ها کاملاً ناکام ماند و تیم نیروی انتظامی در حرم مطهر حضرت امام (ره) کاملاً موفق عمل کرد.

ذوالفقاری افزود: گروه دوم که تا این لحظه می توانیم بگوئیم سه نفر بودند و هر سه نفر هم به هلاکت رسیدند از درب ورودی ارباب رجوع مجلس با پوشش وارد می شوند و بلافاصله مامور مستقر در قسمت ورودی را مورد هدف قرار می دهند و از همان جا که حرکت می کنند؛ هر کس را در مسیرشان قرار داشته مورد هدف قرار می دهند که تعدادی شهید و تعدادی مجروح می شوند.

معاون وزیر کشور گفت: در این عملیات، هدف گروهک ها این بوده که وارد صحن مجلس بشوند یعنی هدف اصلی مجلس بوده است که بلافاصله نیروهای امنیتی وارد عمل می شوند و مسیر به سمت مجلس بسته می شود و نهایتاً این افراد وارد طبقه چهارم ساختمان دفتر نمایندگان مجلس می شوند. خوب نیروهای ویژه وارد عمل شدند و در نتیجه هر سه نفر به هلاکت رسیدند.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: این عملیات قدری طولانی شد؛ علت این بود که افرادی از ارباب رجوع و کارمندها در طبقات حضور داشتند و نیروهای عمل کننده باید دقت کافی را به خرج می دادند که حادثه ای برای مردم و حاضرین ایجاد نشود. لذا با دقت بالا این کار صورت گرفت.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا کسی دستگیر شده است؟ گفت: در یکی دونقطه که بعداً اعلام خواهیم کرد، افراد مشکوکی دستگیر شدند و موضوع در حال بررسی است.

ذوالفقاری در پاسخ به سوال درخصوص شهدای این واقعه تروریستی گفت: شهدا عمدتاً افراد ارباب رجوع بودند، تعدادی کارمندان دفاتر نمایندگان مجلس بودند و یک نفر هم از ماموران که در بدو ورود به شهادت رسیدند.

وی در پاسخ به این سوال که در مصاحبه قبل فرمودید 4 نفر تروریست در مجلس اقدام کردند. در حال حاضر به سه نفر اشاره کردید، علت آن چیست؟ گفت:، بله گزارش اولیه که به ما دادند، به 4 نفر اشاره شد اما الان آنچه که از جنازه ها بدست آمده 3 نفر هست. البته بررسی ما ادامه دارد و تصاویر دوربین ها و سایر موارد در حال بررسی است.

معاون امنیتی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که آیا این 2 گروه تروریستی ارتباطی با هم داشتند؟ تاکید کرد: این البته قابل بررسی است، اما با توجه به هماهنگی زمانی، این دو واقعه باید قاعدتاً یک ارتباطی با هم داشته باشد. اما درخصوص این ارتباط بعداً صحبت می کنیم.

محسن رضایی از محل حادثه تروریستی در ساختمان مجلس بازدید کرد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز، در ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی که صبح امروز مورد حمله تروریستی قرار گرفت، حضور یافت و از محل حادثه بازدید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از مسیری که تروریست ها وارد ساختمان مجلس شدند، محل های درگیری ونقاطی که تروریستها در آن سنگر گرفته بودند، همچنین نقاطی که پاسداران در آن نقاط با آنها درگیر شدند و محل هایی که تروریستها خود را در آن نقاط منفجر کردند، بازدید به عمل آورد.

در جریان این بازدید، مسئولان امنیتی و پاسداران عمل کننده، گزارش عملیات ضد تروریستی در ساختمان مجلس را به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند.

سردار نجات:ملیت تروریست‌ها فعلاً مشخص نشده/ سپاه هم از تروریست‌ها و هم از دستوردهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت

سردار محمدحسین نجات جانشین سازمان اطلاعات سپاه در گفتگو با فارس، در تشریح حوادث تروریستی صبح امروز در تهران اظهار داشت: 3نفر تروریست که میانگین سن آنها بین 20 تا 25 سال بود، صبح امروز حدود ساعت 10 و 15 دقیقه در پوشش اینکه می‌خواهند با نمایندگان مردم ملاقات کنند، به درب مراجعات مردمی ساختمان مجلس شورای اسلامی مراجعه کردند.

نجات ادامه داد: از آنجا که این افراد بسته‌ای همراه خود داشتند، محافظ درب ورودی به آنها مشکوک شده و موقعی که می‌خواست آنها را بازرسی کند، این افراد با محافظ درگیر می‌شوند و او را به شهادت می‌رسانند.

وی تصریح کرد: تروریستها سپس بلافاصله وارد سالن مربوط به مراجعات مردمی می‌شوند و همان‌طور که می‌دانید در آن سالن همیشه تعدادی افراد حاضر هستند که خواستار دیدار و ملاقات با نمایندگان هستند و اگر آن نماینده در صحن پارلمان حضور نداشته باشد، آنها در دفتر کار با نماینده ملاقات می‌کنند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه افزود: این تروریست‌ها بلافاصله بعد از اینکه وارد این سالن می‌شوند مردم را به رگبار می‌بندند که متأسفانه تعدادی از هموطنان بیگناه ما در این محل مراجعات مردمی به شهادت می‌رسند.

سردار نجات با بیان اینکه تروریست‌ها مسلح به مسلسل و تعداد قابل‌توجهی کیف خشاب بودند، گفت: آنها می‌خواستند وارد ساختمان مجلس شورای اسلامی شوند که با اقدام به‌موقع نیروهای حفاظت مجلس روبرو می‌شوند و نمی‌توانند وارد منطقه‌ منتهی به ساختمان پارلمان شوند و برای همین مجبور می‌شوند به یکی از طبقات ساختمان مراجعات مردمی پناه ببرند که در آنجا در مواجهه با کارمندان، تعدادی از این عزیزان را هم به شهادت می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: با اطلاع به یگان عملیات ویژه حفاظت سپاه، بلافاصله این یگان وارد شده و با کمک و پشتیبانی نیروی انتظامی، ظرف حدود یک ساعت این تروریست‌ها را که مجبور شده بودند در یکی از این طبقات مخفی شوند، به محاصره درمی‌آورند که در مواجهه با یگان ویژه هر 3 تروریست به هلاکت می‌رسند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: تقریبا همزمان با این عملیات تروریستی، دو نفر تروریست دیگر نیز در حرم امام(ره) اقدام به عملیات کرده و وارد کفشداری شدند و همان‌طور که می‌دانید، مأموران کفشداری از نیروهای داوطلب مردمی هستند.

سردار نجات ادامه داد: تروریست‌ها یک نفر را در اینجا به شهادت رساندند و سپس نیروهای انتظامی آنها را تعقیب کرده و با آنها درگیر شدند که طی آن، یکی از تروریست‌ها اقدام به انفجار انتحاری کرده و دیگری هم به دست مأموران کشته می‌شوند که در اثر انجام انفجار انتحاری نیز چند نفر از مردم و زوار حرم زخمی می‌شوند.

وی گفت: این دو اقدام یک هفته بعد از جلسه مشترک آمریکا با سران یکی از دول مرتجع منطقه صورت گرفت که هم آمریکا و هم این دولت طبق اسناد، به وجود آورنده داعش هستند.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: اینکه این دو عملیات یک هفته بعد از این جلسه برگزار می‌شود، یعنی هم آمریکا و هم رژیم سعودی به مزدوران خود دستور داده بودند که دست به این کار بزنند و آنها هم آمدند و علی‌رغم اینکه تعدادی از مردم و پاسداران ما را به شهادت رساندند، اما نتوانستند به هدف خود برسند.

سردار نجات با بیان اینکه هیچ خلل امنیتی نداریم، افزود: هدف تروریست‌ها ضربه زدن به مجلس بود که در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند.

وی ادامه داد: در طول این درگیری، یعنی از زمان ورود تروریست‌ها تا وقتی یگان ویژه وارد عملیات می‌شود، مجلس در امنیت کامل بود و ضمن اینکه بچه‌های ما در این طبقه در حال درگیری با تروریست‌ها بودند، جلسه علنی بدون هیچ اختلالی ادامه داشت.

جانشین سازمان اطلاعات سپاه درخصوص ملیت تروریست‌ها نیز گفت: طبق فیلمی که آنها از خودشان ضبط و توسط شبکه داعش پخش کردند، این تروریست‌ها به زبان عربی صحبت می‌کنند اما اینکه ملیت آنها متعلق به کدام کشور است، هنوز معلوم نیست.

سردار نجات در پایان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران ثابت کرده که ریخته شدن هیچ خون پاکی را بدون انتقام نمی‌گذارد و هرچند امروز با کمک برادران نیروی انتظامی توانست تروریست‌ها را به هلاکت برساند اما هم از آنها و هم از دستور دهندگان به آنها انتقام خواهد گرفت.

16:15- اطلاعیه وزارت کشور درپی وقایع تروریستی روز جاری در تهران: تعداد 12 نفر شهید و 42 نفر مجروح شدند/ اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد/ برگزاری جلسه شورای امنیت عصر امروز

درپی بروز 2 واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد و نقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رسد.

متن کامل این اطلاعیه به این شرح است.

باسمه تعالی

درپی بروز 2 واقعه تروریستی ظرف روز جاری در تهران و با عنایت به انتشار برخی اخبار ضد ونقیض در خصوص این حوادث، اطلاعات دقیق و نکات ذیل به استحضار ملت شریف ایران می رسد؛

1- دو تیم تروریستی در روز جاری به صورت همزمان در حاشیه مرقد امام راحل (ره) و ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، با تحرکات تروریستی کور تلاش کردند فضای آرام و امنیت موجود در کشور را تحت الشعاع قرار دهند.

2- تیم تروریستی اول متشکل از دو نفر حوالی ساعت 10:30 امروز وارد محوطه مرقد امام شد. نفر اول با انفجار انتحاری و نفر دوم پس از تیراندازی کور در درگیری با مأموران به هلاکت رسید.

3- تیم تروریستی دوم متشکل از چهار نفر همزمان با عملیات تیم اول سعی کرد وارد ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی شود که پس از واکنش مأموران ؛ یک نفراز آنان در انفجار انتحاری و سه نفر دیگر پس از تیراندازی های کور و تلاش برای حضور در طبقات فوقانی ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی، در درگیری با ماموران به هلاکت می رسند.

4- در مجموع بر اساس گزارش های دریافتی در دو واقعه روز جاری، تعداد 12 نفر از همو طنان شهید و 42 نفر نیز مجروح می شوند.

5- هم اکنون هر دو واقعه خاتمه یافته و اوضاع به صورت کامل در کنترل عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد. اخبار تکمیلی این وقایع متعاقباً به استحضار ملت شریف خواهد رسید. 6) به منظور بررسی ابعاد دقیق 2 واقعه رخ داده، جلسه شورای امنیت کشور عصر امروز به ریاست وزیر کشور تشکیل می شود. 7) به منظور پیشگیری از انتشارِ اخبار خلافِ واقع؛ لازم است، همه رسانه ها با اتخاذ رویکرد مسؤولانه از انتشار هر گونه اخبار غیررسمی اجتناب کنند.

واکنش‌های بین‌المللی به حملات تروریستی داعش در تهران/ روسیه، فرانسه، ایتالیا، ترکیه و اتحادیه اروپا محکوم کردند

مقامات و سران کشورهای مختلف به حملات تروریستی گروه «داعش» به ساختمان مجلس شورای اسلامی و همچنین حرم مطهر «امام خمینی» بنیان‌گذار انقلاب اسلامی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

صبح امروز تروریست‌های داعش به ساختمان مجلس و مرقد امام خمینی حمله کرده که حداقل 12 نفر کشته و 42 نفر زخمی شدند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه طی بیانیه‌ای گفت: «حملات تروریستی ایران که داعش آن‌ها را بر عهده گرفته است، نشان می‌دهد که تروریست‌ها آرام نمی‌گیرند.»

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با محکوم کردن حملات داعش، تأکید کرد: «این اتفاقات یادآور ضرورت اتحاد علیه تروریسم حتی اتحاد با کشورهای مسلمان است.»

وزارت خارجه فرانسه نیز حملات تروریستی داعش در تهران را شدیدا محکوم کرد.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان در نشست خبری مشترک با همتای سعودی‌اش، حمله تروریستی در تهران را محکوم کرد.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، تاکید کرد: «امروز روزی بسیار غم‌انگیز است. اخبار حملات در تهران را به دقت دنبال می‌کنم. امروز با ظریف در تماس خواهم بود.»

«ریچارد هاس» رئیس شورای روابط خارجی آمریکا نیز در یک بیانیه توئیتری از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور امریکا خواست حملات در تهران محکوم کند و نوشت: «تذکر به رئیس‌جمهور آمریکا: محکومیت تروریسم، اگر می‌خواهد قابل قبول باشد،نباید گزینشی باشد. باید (حملات) تهران را هم مانند (حملات) اروپا محکوم کرد.»

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی بیانیه‌های جداگانه به رهبر انقلاب، رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی ایران اقدامات تروریستی تهران را محکوم کرده و نوشت: «اینگونه جنایات تروریستی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریسم می‌افزاید و ایران در پیشاهنگ [حرکت‌کنندگان] برای نابود کردن اهداف این تروریسم و کسانی که پشت پرده آن هستند، باقی خواهد ماند.» ( متن کامل خبر )

تصاویر هلاکت تروریست‌های مجلس

شهادت ۱۲ هموطن در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس

15:22- سرپرست اورژانس کشور از شهادت 12 ایرانی در حوادث تروریستی حرم مطهر و مجلس خبر داد و اعلام کرد: عملیات امدادی اورژانس در محل حوادث رو به اتمام است.

آمار مصدومان به ۳۹ نفر رسیده که همه آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند.

15:10- نمایشگاه قرآن امروز پیرو درخواست شورای تامین استان تهران تعطیل است.

15:00- عملیات تروریسی با ورود نیروهای ویژه سپاه و هلاکت و دستگیری عوامل تروریستی لحظاتی پیش به پایان رسید.

عکسی از تروریستی که در داخل ساختمان مجلس به هلاکت رسید

14:46- احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با تسنیم ، درباره گروگان‌گرفتن همسر و دختر نماینده شهر رضا و همسر نماینده مبارکه گفت: این افراد گروگان گرتفه نشده‌اند بلکه به همراه تعدادی از کارمندان مجلس در ساختمان دفتر نمایندگان محبوس شدند.

وی افزود: تلاش ماموران امنیتی و انتظامی برای خارج کردن این افراد در ساختمان ادامه دارد.

14:50- هم اکنون سید حسن خمینی در حرم مطهر امام خمینی حضور یافت.

14:34- حضور نیروهای ویژه صابرین سپاه در حرم امام(ره)

تروریست‌ها با لباس زنانه وارد مجلس شدند

14:00- معاون امنیتی وزیر کشور:

حجم ویدیو: 879.11K | مدت زمان ویدیو: 00:00:10 دانلود ویدیو
ارسال نظر: