در جدیدترین گزارش منتشر شده

بانک جهانی پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران را ۱.۲ درصد کاهش داد/ سلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی با تحریم‌های جدید آمریکا

کدخبر: 2099140

بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود با اشاره به سلب اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به ایران بر اثر تحریم‌های جدید آمریکا، پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی کشورمان برای سال ۲۰۱۷ را ۱.۲ درصد کاهش داد و آن را ۴ درصد عنوان کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سری گزارش‌های «چشم‌انداز اقتصادی جهان»، پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال 2017 را کاهش داد.

این نهاد بین المللی که 6 ماه پیش رشد اقتصادی ایران در سال جاری میلادی را 5.2 درصد اعلام کرده بود این رقم را 1.2 درصد کاهش داد و اعلام کرد رشد اقتصادی ایران در سال 2017 میلادی به 4 درصد خواهد رسید.

به نوشته این گزارش، ظرفیت اضافی محدود تولید نفت، وجود مشکلات در دسترسی تامین مالی بر رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دومین اقتصاد منطقه غرب آسیا تاثیر منفی گذاشته است اما در عین حال عواملی نظیر تراز حساب جاری و وضعیت مالی مثبت در خنثی سازی عوامل منفی کمک کرده و سبب شده تا چشم انداز رشد اقتصادی 4 درصدی در سال 2017 تا 2019 برای ایران وجود داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، تحریم های اعمالی آمریکا در اوایل سال 2017 علیه ایران، اعتماد سرمایه گذاران خارجی برای ورود به این کشور را از بین برده است.

همچنین بانک جهانی، پیش بینی خود از میزان رشد اقتصادی در جهان را نسبت به گزارش گذشته خود تغییر نداده و همان 2.7 درصد اعلام کرده است.

ارسال نظر: