تمهیدات سازمان مدیریت بحران برای مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)

پیش‌بینی حضور صدها هزار نفری زائران در حرم مطهر/ نظارت بر عرضه موادغذایی در ایستگاه‌های صلواتی

کدخبر: 2099050

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش‌بینی شده است که امسال بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور داشته باشند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مرتضی اکبرپور در گفتگو با فارس ، تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را تشریح کرد و گفت: امسال چون اولین سالی است که مراسم ارتحال حضرت امام (ره) با ایام رمضان همزمان شده سفر ساکنان استان‌های دورتر برای این مراسم لغو شده و تنها تعداد کمی از استان‌های همجوار تهران مانند قم، البرز، اصفهان، مرکزی و سمنان در محل حاضر خواهند شد.

وی افزود: بنابراین پیش‌بینی ما این است که امسال بین 200 تا 300 هزار نفر در مراسم حضور داشته باشند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: از طرفی تمهیداتی اندیشیده شده تا مسافران پس از پایان مراسم و صرف افطار مجدد به استان و شهرهای خود باز گردند.

اکبرپور از تامین آب شرب، توزیع بسته‌های غذایی و اسکان مسافران از سوی شهرداری خبر داد و گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت نیز بر کیفیت محصولات عرضه شده در ایستگاه‌های صلواتی و وعده‌های غذایی نظارت می شود.

وی گفت: با هلال‌احمر و اورژانس برای استقرار کمپ‌های امدادرسانی هماهنگی ها شده تا از صبح روز مراسم در محل مستقر باشند.

اکبرپور از حضور و استقرار دستگاه‌های امنیتی در محوطه حرم مطهر خبر داد و گفت: پیش‌بینی شرایط جوی نیز انجام شده تا برای زائران مشکلی پیش نیاید.

ارسال نظر: