ارجاع پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج به شعبه یک دادگاه کیفری استان تهران

کدخبر: 2098952

سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج به شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محسن افتخاری سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج، اظهار داشت: پرونده موسسه ثامن الحجج بعد از تحقیقات در دادسرا به شعبه یک دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد.

وی افزود: این پرونده دارای نواقصی بود که برای رفع آنها مجدد به دادسرا ارسال شد که به محض ارجاع مجدد آن به دادگاه کیفری، قضات مطالعه این پرونده را آغاز می کنند.

گفتنی است،غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفتگوی هفته گذشته با خبرنگار قضایی باشگاه خبرنگاران جوان با تأکید بر اینکه اصل کیفر خواست صادر شده برای موسسه ثامن الحجج با ادعای بانک مرکزی و دادستانی صادر شده است، گفت: برای این پرونده در دادگاه کیفری استان تهران تعیین شعبه شده است اما هنوز تعیین وقت نشده، چرا که این پرونده یک پرونده سنگین با بیش از 90 جلد است.

وی افزود: به دلیل سنگین بودن این پرونده، کارشناسان و قضات در حال مطالعه آن هستند که اگر نقصی در پرونده وجود داشته باشد رفع نقص و یا مجدد به دادسرا ارسال کنند، در غیر این صورت، اگر نقصی مشاهده نشد برای آن تعیین وقت می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران حجم مالی این پرونده را بیش از 12 میلیارد تومان اعلام کرده است.

پیش از این سخنگوی قوه قضاییه در دوازدهمین نشست خبری خود درباره پرونده ثامن الحجج از به مزایده گذاشتن برخی اموال این موسسه اعتباری خبر داد و گفت: سه هزار و ٥٠٠ هزار میلیارد از مطالبات مردم باقیمانده است که از این میزان دو هزار میلیارد تومان تعهد شده است.

به گفته حجت الاسلام محسنی اژه‌ای، افراد با مطالبات ٣٠٠ میلیون تومانی که حاضر به واگذاری نشدند، ٣٥ میلیون تومان پول نقد دریافت کردند.

ارسال نظر: