گزارش «نسیم آنلاین»: صنایع ریخته‎گری مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شد

زیان انباشته صنایع ریخته‌گری ایران به مرز هشدار رسید

کدخبر: 2098844

شرکت صنایع ریخته گری ایران با مشکلات عدیده‌ای از جمله کمبود نقدینگی ناشی از وضعیت نامناسب کسب و کار، عدم وجود مواد اولیه اساسی برای چرخه تولید و بدهی‌های مازاد بر توان شرکت مواجه بوده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، زیان انباشته شرکت صنایع ریخته گری ایران در پایان سال مالی 95 به بیش از نصف سرمایه آن رسیده و شرکت مورد اشاره، مشمول مفاد ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت بوده و ضروری دارد تا مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام تشکیل و درمورد بقای آن در چارچوب مقررات قانون تجارت تصمیم گیری شود.

گفته می شود که زیان خالص این شرکت هم برای سال مالی 95 در حدود( 115967 ) میلیون ریال است. این وضعیت نشان دهنده وجود ابهام با اهمیت بوده که می تواند نسبت به توانایی شرکت به ادامه فعالیت تردیدی عمده ایجاد کند.

شرکت صنایع ریخته گری ایران درسال 54 و برای انجام مطالعات و بررسی های لازم در راستای تأسیس واحد تولیدی قطعات ریختـه گـری برای خودروسازی و سایر صنایعی که احتیاج به قطعات ریخته گری دارند و یا مشـارکت در شرکت های تولیدی تأسـیس شده است.

هیات مدیره این شرکت درگزارش مربوط به سال مالی 95 خود آورده که شرکت صنایع ریخته گری ایران با مشکلات عدیده ای از جمله کمبود نقدینگی ناشی از وضعیت نامناسب کسب و کار،عدم وجود مواد اولیه اساسی برای چرخه تولید و بدهی های مازاد بر توان شرکت از یک طرف و بدهکاران سنواتی مجهول الوصول و فقدان کیفیت محصولات از طرف دیگر مواجه بوده که این امر، موجب اختلال در روند اداره امور جاری شرکت شده است.

در ادامه این گزارش تاکید شده که با همه این موارد، با انتصاب تیم مدیریت جدید و بهبود فرایندهای تولید و استمهال بدهی های بانکی، ایجاد اعتماد مجدد در بازارو نزد مشتریان کلیدی و انعقاد قراردادهای جدید،تولید محصولات در شش ماهه دوم سال 95 حدود 61 درصد بیشتر شده است.

ارسال نظر: