درنشست ابتکار با منتخبان شورای پنجم شهر تهران مطرح شد:

"کیفیت آب، پسماند، تنوع زیستی و فضای سبز" مورد توجه شورای پنجم قرار گیرد

کدخبر: 2098830

ابتکار با اشاره به تأثیر معادن شن و ماسه بر کیفیت هوای تهران گفت: این معادن از جمله کانون‌های گرد و غبار تهران هستند که در کنار موضوعاتی همچون کیفیت آب، پسماند، تنوع زیستی و فضای سبز باید مورد توجه شورای پنجم قرار گیرند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشستی با منتخبان شورای پنجم شهر تهران که با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه شهری و جمعی از سمن‌ها و فعالان محیط زیست سه شنبه شب به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، گفت: از زوایای مختلفی می‌توان برای بهبود و ارتقای محیط زیست شهر تهران گام برداشت.

وی با اشاره به گام‌های دولت یازدهم برای بهبود محیط زیست شهری، اظهار کرد: به طور نمونه مشابه کارگره ملی مقابله با آلودگی هوا، در سطح استان‌ها نیز کارگروه‌هایی شکل گرفت و شهر تهران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

معاون رئیس جمهور افزود: در تهران شاهد افزایش حدود 70 روز هوای پاک و سالم در سال 95 نسبت به سال 92 بودیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزایش تعداد روزهای سالم و پاک و بهبود کیفیت هوا را نتیجه اجرای قاطع برنامه مقابله با آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: ابعاد کار بسیار وسیع بود و به طور نمونه حذف بنزین پتروشیمی و ماده سرطان‌زا بنزن از هوای تنفسی مردم، توزیع بنزین و گازوئیل استاندارد، ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی، کاهش مصرف مازوت نیروگاه های کشور از 45 درصد در سال 92 به حدود 8 درصد در سال 95 که امیدواریم در سال جاری به صفر برسد، از جمله اقداماتی بود که برای بهبود کیفیت هوا تنفسی مردم صورت پذیرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه آلودگی هوا از جمله چالش‌های مهم محیط زیست تهران است و استمرار برنامه‌های مقابله با آلودگی هوا بسیار ضروری است، ابراز امیدواری کرد: با همکاری شورای پنجم شهر تهران بتوان گام‌های موثرتری برای رفع این چالش برداشت.

ابتکار اشاره‌ای هم به تأثیر معادن شن و ماسه بر کیفیت هوای تهران داشت و افزود: این معادن از جمله کانون های گرد و غبار تهران هستند که در کنار موضوعاتی همچون کیفیت آب، پسماند، تنوع زیستی و فضای سبز باید مورد توجه شورای پنجم قرار گیرند.

معاون رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: مصوبات شورای شهر پنجم تهران در راستای توسعه پایدار شهری باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: کارگروه های خاصی در خصوص مقابله با آلودگی هوا، پسماند، مسائل تنوع زیستی و طبیعت تهران، همچنین پارک‌های ملی حومه تهران در اداره کل حفاظت محیط زیست شهر تهران تشکیل می‌شود که اعضای شورای پنجم نیز در صورت علاقه‌مندی می‌توانند در این کارگروه ها حضور داشته باشند.

وی موضوع مهم ارزیابی محیط زیستی پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای تهران اشاره کرد و گفت: در نتیجه این غفلت و بی توجهی شاهد تشدید مشکلات و چالش‌های محیط زیستی تهران به ویژه در حوزه‌هایی همچون آب‌های زیرزمینی و وضعیت آبرفتی هستیم.

همچنین مرتضی الویری، مجید فرهانی، الهام فخاری نیز منتخبان شورای پنجم شهر تهران نیز از جمله حاضران در این نشست بودند که به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر: