تابش در گفتگو با «نسیم آنلاین»؛

رئیس جمهور کابینه جوان و پاکدست معرفی کند/ قانون‌گرایی و رفع مشکلات معیشتی از اعتراضات مردم است

کدخبر: 2098828

نائب رئیس فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: انتظار ما این است که آقای رئیس‌جمهور به شعارهایی که داده است عمل کرده و با در نظر گرفتن مقتضیات زمان و خواسته‌های مردم، کابینه‌ای جوان با حضور بانوان و افراد پاکدست و متخصص معرفی کند تا بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »، با پایان دوران انتخابات ریاست جمهوری و ادامه کار روحانی به عنوان رئیس دولت دوازدهم، نحوه رسیدگی به مشکلات و توقعات مردم، نوع تعامل دولت دوازدهم با جریانات سیاسی و همچنین انتخاب کابینه از مهمترین موضوعاتی است که این روزها اولویت پیدا کرده‌ است موضوعاتی که ما را بر آن داشت تا برای بررسی بیشتر آن به سراغ نظرات فراکسیون نزدیک به دولت برویم و با محمدرضا تابش نائب رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می‌خوانید. « نسیم آنلاین »: ارتباط دولت دوازدهم با جریانات سیاسی و به‌ویژه جریان اصلا‌ح‌طلب باید به چه صورتی باشد و انتظارات شما از این دولت چیست؟

تابش: دولت، دولت جمهوری اسلامی است و باید با همه‌ی جناح‌ها، گروه‌ها، احزاب ارتباط‌های حساب‌شده و خوبی برقرار کند و البته جریانات و گروه‌ها و احزاب هم باید علاوه بر همکاری با دولت، آن را تخریب نکرده و در هنگام نقد منصف باشند. راهکارهای آنها برای رفع مشکلات قابل پذیرش است اما تخریب صحیح نیست. در هر صورت باید دانست که بین دولت و جریانات سیاسی باید تعامل دو سویه صورت بگیرد.

« نسیم آنلاین »: آیا فراکسیون امید در انتخاب کابینه دوازدهم توقعی یا پیشنهادی خواهد داشت؟

تابش: خیر ما توقع شخصی و جناحی از دولت نداریم انتظار ما این است که آقای رئیس‌جمهور به شعارهایی که داده است عمل کرده و با در نظر گرفتن مقتضیات زمان و خواسته‌های مردم، کابینه‌ای جوان با حضور بانوان و افراد پاکدست و متخصص معرفی کند تا بتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

« نسیم آنلاین »: بعد از انتخابات، انتظارات عمومی از دولت دوازدهم چیست و آقای روحانی چگونه می‌تواند این خواسته‌های عمومی را پاسخ دهد؟

تابش: یک موضوع کلی وجود دارد و آن این است که همگان می‌خواهند حرمتشان حفظ شود؛ قانون‌گرایی و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، رفع موانع و مشکلاتی موجود در ارتباط و تعامل با کشورهای خاورمیانه و کشورهای منطقه و هم‌چنین حفظ اقتدار و تامین منافع ملی از جمله اعتراضات مردم است.

« نسیم آنلاین »: آیا برای این منظور لازم است کابینه یک تغییر جدی و عمده داشته باشد؟

تابش: آقای رئیس‌جمهور خودشان هم بیان کردند که کابینه باید کارآمد و پرکار و درستکار و پرتلاشی باشد که هم بتواند شعارهای ایشان را محقق کند و هم مسائل و مشکلاتی که وجود دارد.

« نسیم آنلاین »: رویکرد مجلس در مورد رای اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تابش: مجلس قبل با دولت همراهی و همکاری‌های خوبی داشته است حال ممکن است انتقادهایی هم به دولت داشت. اما آقای روحانی باید بداند که اگر چه این انتقادها در مجلس فعلی کمتر است ولی نمایندگان جسورتر هستند و از خواسته های مردم چشم پوشی نمی کنند. بنابراین منافع ملی و شعارهای رئیس‌جمهور در زمان تبلیغات و خواسته‌های مردم ملاک نمایندگان برای رای اعتماد به اعضای کابینه خواهد بود.

ارسال نظر: