حکم عامل حادثه روستای جهان آباد فهرج صادر شد

کدخبر: 2098774

رئیس کل دادگستری استان کرمان از صدور حکم قصاص عامل حادثه روستای جهان آباد شهرستان فهرج خبر داد و گفت: متهم (ش.ن) بابت ارتکاب قتل عمد، به ۱۰ فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار محکوم شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد افزود: بزودی حکم به محکوم علیه ابلاغ می شود و قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است و پس از قطعیت در دیوان عالی کشور حکم اجرا خواهد شد. وی پیرامون نحوه اجرای حکم گفت: قاعدتا در زمان اجرای حکم و بنا به شرایط زمانی و مکانی، تصمیم در خصوص اجرای حکم چه در ملاء عام یا در محل زندان با جلب نظر دادگاه گرفته می شود.

رئیس کل دادگستری کرمان ادامه داد: محتویات پرونده حکایت از آن دارد در تاریخ 2دی ماه سال گذشته مقارن ساعت 18:30 فردی مسلح به سلاح جنگی کلاشینکف به منزل فردی به هویت (ک.د) واقع در روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج یورش برده و با تیراندازی به سمت افراد حاضر در منزل اقدام به قتل 10 نفر (8 زن و 2مرد) و ایراد جرح عمدی 4 نفر دیگر (3 زن و یک مرد) کرده است.

وی با اشاره به اینکه بلافاصله اقدامات لازم برای دستگیری قاتل صادر شد گفت: پس از این حادثه ماموران در صحنه حاضر و ضمن انعکاس مشاهدات خود و تایید آثار خون زیاد در محل یک خشاب خالی و تعدادی پوکه را جمع آوری کردند و در تحقیقات اولیه داماد خانواده به نام (ش.ن) به عنوان ضارب معرفی شده و مورد تعقیب قرار می گیرد.

موحد بیان کرد: در تاریخ 5 دی ماه 95 متهم در شهرستان ایرانشهر سیستان وبلوچستان) شناسایی و با شگردهای پلیسی و در حالیکه مقاومت می کرد، دستگیر و به دادسرای حوزه قضایی محل وقوع جرم اعزام می شود.

وی گفت: در ادامه با درخواست احاله و موافقت دیوانعالی کشور رسیدگی به موضوع به مراجع قضائی شهرستان کرمان محول و با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان پرونده برای رسیدگی به شعبه اول کیفری یک کرمان ارجاع شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه علت و انگیزه اصلی این حادثه اختلافات خانوادگی بوده است عنوان کرد: طبق نظریه پزشکی قانونی در خصوص وضعیت روحی و روانی متهم در حین ارتکاب جرم فاقد اختلال روانی تشخیص داده شده است.

وی افزود: دادگاه مستند به مواد قانونی، رای بر محکومیت متهم موصوف بابت ارتکاب قتل عمد به 10 فقره قصاص نفس از نوع حلق آویز بر چوبه دار نموده است.

موحد اظهار کرد: بابت جنبه عمومی بزه جرح عمدی نیز متهم به تحمل 5 سال حبس تعزیری درجه 5 و بابت بزه خرید و نگهداری غیرمجاز سلاح و مهمات جنگی علاوه بر ضبط سلاح و مهمات مکشوفه به تحمل 5 سال حبس تعزیری درجه 5محکوم شده است.

نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده جنایت روستای جهان آباد فهرج که به قتل 10 نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر انجامید روز پنجشنبه چهارم خرداد با حضور متهم، خانواده های اولیای دم و اصحاب رسانه در کرمان برگزار شد.

ارسال نظر: