شعار حج ۹۶ اعلام شد/ "حج ؛ معنویت ، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی"

کدخبر: 2098649

حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت شعار حج ۹۶ را "حج ؛ معنویت ، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی" اعلام کرد.

به گزارش «نسیم انلاین»، پس از بررسی‌های کارشناسی و تأیید نماینده‌ ولی فقیه در امور حج و زیارت، شعار حج 96 «حج ؛ معنویت ، اقتدارملی ، همبستگی اسلامی» اعلام شد.

حجت‌الاسلام والسیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با تبیین اهداف شعارحج96 اظهار داشت : این شعار بیانگر مهمترین فلسفه الهی ، سیاسی و اجتماعی حج و وظیفه زائر در قبال رابطه خود با خدا و رابطه خود با سایر زائران است.

وی ادامه داد : معنویت بعنوان یکی ازمهمترین کلید واژه‌های شعار حج امسال انتخاب شده است و زائران ما باید از فرصت این سفر برای کسب و ارتقای معنویت، تقویت معرفت و مکارم اخلاق استفاده کنند.

قاضی عسکر درخصوص انتخاب واژه اقتدارملی افزود: بهترین توشه سفرحج تقویت اقتدار ملت ایران و توسعه فرهنگ دینی و مردم سالاری ، اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی درمنطقه و بویژه درارتباط با همسایگان عرب است.

قاضی عسکر با اشاره به اینکه حج فرصت همفکری امت اسلامی در خصوص مهمترین چالش‌های جهان اسلام را نیز فراهم می آورد، اظهار داشت: واژه همبستگی اسلامی حاوی جهت گیری وحدت و تقریب پیروان مذاهب اسلامی است که یکی از مهمترین رسالت های حاجیان بویژه علما و فرهیختگان دراین سفر الهی است.

وی ادامه داد: نمایش شکوه، عزت و اقتدار اسلامی در پرتو توجه به ارزش‌های دینی و تقویت روحیه امید و باور به توانمندی مردم درکلیه کشورهای اسلامی است.

قاضی عسکر در پایان از زائران ایرانی خواست ضمن مشارکت گسترده، منسجم و منظم در نمازهای جماعت در حرمین شریفین، نسبت به تقویت عزت و شأن کشور، انقلاب و مذهب تشیع در رفتاربا زائران کشورهای اسلامی اهتمام ورزند.

ارسال نظر: