تهیه کننده فیلم سینمایی «روز سوم» درگذشت

کدخبر: 2098374

حمید آخوندی تهیه‌ کننده سینما و تلویزیون و از جانبازان دوران دفاع مقدس دار فانی را وداع گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حمید آخوندی بامداد امروز(جمعه) بر اثر سکته قلبی درگذشت.

پیکر مرحوم آخوندی فردا(شنبه) ساعت 9 از مقابل مسجدالرسول(ص) واقع در نازی ‌آباد تشییع می شود.

همچنین مراسم ختم آن مرحوم از ساعت 18 و 30 در مسجد نور میدان فاطمی برگزار خواهد شد.

تهیه‌کنندگی آثار سینمایی از جمله «روز سوم»، «پایان خدمت»، «ماهور» و نیز برنامه تلویزیونی «صندلی داغ» در کارنامه مرحوم آخوندی دیده می شود.

«روز سوم» ملهم از یک داستان واقعی به کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی مرحوم حمید آخوندی از جمله آثار جذاب و متفاوت سینمایی دفاع مقدس است که در سال ۱۳۸۵ به نمایش درآمد.

این فیلم، روایت آخرین روزهای مقاومت در بخش غربی خرمشهر در سال ۱۳۵۹ است. سمیره و رضا، خواهر و برادری که همراه سایر مردم در حال مقاومت هستند. حلقه محاصره دشمن تنگ‌تر می‌شود و در نتیجه سمیره که پاهایش شکسته است و نمی‌تواند فرار کند در خانه باقی می‌ماند، رضا تصمیم می‌گیرد سمیره را در حیاط خانه در یک موقعیت نسبتاً خوب با کمی غذا خاک کند تا شبانه بیاید و وی را فراری دهد. در این بین خواستگار قبلی سمیره که به جمع نیروی نظامی عراق پیوسته و روزی همکار او در مدرسه خرمشهر نیز بوده است، به عنوان یک فرمانده عراقی به این منطقه می‌آید و خانه رضا و سمیره را اشغال می‌کند و برای نگهبانی از آنجا نیز دو مأمور قرار می‌دهد. در این بین رضا سعی بر نجات دادن سمیره می‌کند که در نهایت برادر کوچک رضا و دوستانش و خودش شهید می‌شوند و فقط سمیره از ماجرا جان سالم به در می‌برد.

حامد بهداد، باران کوثری، پوریا پورسرخ، برزو ارجمند، مهدی صبایی، شهرام قائدی، مرتضی زارع، مالک سراج و مجید یاسر از جمله بازیگران فیلم «روز سوم« هستند.

ارسال نظر: