رسانه‌های منتسب به گروه تروریستی داعش مدعی شدند؛

داعش یکی از شهرهای فیلیپین را اشغال کرد + عکس و فیلم

کدخبر: 2098320

منابع رسانه‌ای منتسب به گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری مدعی تسلط شاخه فیلیپین این گروه تروریستی بر شهر ماراوی واقع در جنوب این کشور شدند.

ب️ه گزارش « نسیم آنلاین »؛ منابع رسانه‌ای منتسب به گروه تروریستی داعش با انتشار تصاویری مدعی تسلط شاخه فیلیپین این گروه تروریستی بر شهر ماراوی واقع در جنوب این کشور شدند.

به گفته رسانه‌های منتسب به گروه تروریستی داعش ، تعدادی از عناصر تکفیری تبعه کشورهای شرق آسیا که در چند ماه گذشته با داعش بیعت کرده‌اند صبح روز گذشته با حمله همزمان از چند محور به شهر کوچک و کم جمعیت ماراوی بخشهایی از آن را به اشغال خود درآورده‌اند.

خبرگزاری اعماق رسانه رسمی گروه تروریستی داعش با اشاره به حمله عناصر این گروه به مراکز پلیس شهر ماراوی اعلام کرد: نیروهای داعش قبل از ورود به شهر ماراوی و شروع درگیری به مراکز پلیس این شهر حمله کرده و با قتل عام تعدادی از افسران پلیس اسلحه خانه‌های متعلق به پلیس ماراوی را نیز غارت کرده اند.

به دنبال تسلط داعش بر شهر ماراوی دولت مرکزی فیلیپین تشکیل جلسه اضطراری داده و به نیروهای مسلح این کشور دستور اعزام فوری ارتش به منطقه با هدف نابودی تروریست‌های تکفیری را صادر کرده است. بنابر آخرین آمارهای منتشر شده از درگیری‌ میان تروریست‌های داعشی و نیروهای امنیتی فیلیپین 13 تروریست و 7 پلیس کشته شده اند.

شبه جزایر منطقه میندانائو در جنوب کشور فیلیپین طی 40 سال گذشته همواره مرکز فعالیت گروه‌های جنایت‌کار و خلاف‌کاران سازمان یافته بوده که با غارت و گروگان‌گیری گردشگران اقدام به باج‌خواهی‌های کلان از دولت‌های مختلف کرده‌اند.

طی 5 سال گذشته و همزمان با گسترش فعالیت شبکه‌ای از مساجد تحت نظارت سازمان اوقاف عربستان سعودی در این منطقه فعالیت‌های این گروه‌ها به سمت گروه‌های تروریستی تکفیری همچون القاعده و داعش متمایل شده است.

از دو سال قبل گروه "ابوسیاف" که معروف‌ترین گروه راهزنان و سارقان مستقر در استان میندانائو هستند با اعلام بیعت با داعش اقدام به گسترش فعالیت‌های نظامی و باجگیری خود کرده بود. حمله به شهر ماراوی را می‌توان نخستین تلاش رسمی این گروه برای تشکیل حکومت محلی و ایجاد جای پای دائمی و رسمی در جنوب شرق آسیا ارزیابی کرد، مخصوصا با توجه به اینکه طی چند سال گذشته شاهد تاکتیک مشابه از سوی داعش در لیبی، شبه جزیره سینای مصر و سوریه بوده ایم.

حجم ویدیو: 1.93M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44 دانلود ویدیو
ارسال نظر: