امیر پوردستان:

داعشی‌ها هم مانند بعثی‌ها در جنگ تحمیلی نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند

کدخبر: 2098184

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در زمان جنگ تحمیلی ما در سنگرهای عراقی‌ها نقشه‌هایی را پیدا کردیم که استان خوزستان به کشور عراق الحاق شده بود مانند همان کاری که امروز داعشی‌ها می‌کنند و نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، امیر احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز آزادی خرمشهر، اظهار داشت: اسلام و ولایتمداری همه را زیر یک پرچم جمع کرد و حماسه عظیم آزادسازی خرمشهر را رقم زد.

وی افزود: زمانی که شیپور جنگ نواخته شد و رژیم بعث مرزهای ما را درنوردید ملت ایران به ندای حضرت امام(ره) لبیک گفتند و همه لباس رزم پوشیده و راهی جبهه‌ها شدند.

پوردستان با بیان اینکه در روزهای ابتدایی جنگ ما با شرایط بسیار پیچیده‌ای روبرو بودیم خاطرنشان کرد: در آن زمان یک جنگ ناهمطراز و نابرابر در حال وقوع بود که یک طرف آن ارتش و سپاه بودند که عمده نیروهایشان در کردستان مشغول درگیری با ضد انقلاب بود و نیروهای سپاه علاوه بر آن در داخل شهرها هم به درگیری با موج ترور و بمب‌گذاری مشغول بودند. علاوه بر آن کشور ما در تحریم‌های سخت اقتصادی و نظامی قرار داشت.

جانشین فرمانده کل ارتش ادامه داد: یک طرف این جبهه هم نیروهای بعثی بودند که از زمان روی کار آمدن صدام تمام بودجه‌هایشان صرف هزینه‌های نظامی شده بود و لشکرها و نیروی هوایی قدرتمند درست کرده بود و تمامی کشورهای مرتجع منطقه تجهیزات نظامی و در برخی موارد نیروی انسانی در اختیار او قرار می‌دادند. همچنین برای اولین بار استکبار شرق و غرب با یکدیگر هم‌پیمان شده بودند و در مقابلمان ایستاده بودند.

وی گفت: در آن زمان ما در سنگرهای عراقی‌ها نقشه‌هایی را پیدا کردیم که استان خوزستان به کشور عراق الحاق شده بود مانند همان کاری که امروز داعشی‌ها می‌کنند و نقشه قلمرو خود را منتشر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رزمندگان جمهوری اسلامی سیلی محکمی به صدام زدند، گفت: این ضربه رزمندگان اسلام باعث شد که صدام ابهتش شکسته شود و تمام توانش را صرف اشغال خرمشهر کند اما 34 روز با تحمل تلفات سنگین پشت دروازه‌های خرمشهر ماند تا بالاخره توانست آن را اشغال کند.

پوردستان خاطرنشان کرد: از همان زمان بود که نیروهای مسلح به فکر آزادی خرمشهر افتادند و طراحان نظامی برنامه‌ریزی برای این عملیات را آغاز کردند.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ویژگی‌های عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: این عملیات ویژگی‌های منحصر به فردی همچون زمان کوتاه برای آمادگی نیروها و عبور نیروهای پیاده از رودخانه و انتقال گسترده نیرو و تجهیزات داشت که در نوع خود منحصر به فرد است.

وی عامل اصلی آزادسازی خرمشهر را نصرت الهی دانست و خاطرنشان کرد: ما خرمشهر را با ایمان به خدا و ولایتمداری آزاد کردیم و وحدت ملی و نهراسیدن از دشمن از جمله دلایل آزادسازی خرمشهر بود و اگر امروز فرمانده معظم کل قوا می‌فرمایند خرمشهرها در پیش است مولفه‌های پیروزی در آنها هم همان مولفه‌های پیروزی در عملیات آزادسازی خرمشهر است.

ارسال نظر: