در واکنش به سفر ترامپ به عربستان عنوان شد

ولایتی: "ترامپ" مثل یک کاسب دوره‌گرد به دنبال جمع‌آوری پول است

کدخبر: 2098153

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ترامپ به عربستان گفت: حضور ترامپ در عربستان نمونه عینی اسلام آمریکایی است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه مراسم سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران درباره سفر ترامپ به عربستان، اظهار داشت: کاری که عربستان سعودی انجام داده یک کار تکراری و از اول انقلاب این کار را انجام داده است. تأسیس شورای همکاری خلیج‌فارس در ابتدای کار با همین اهداف صورت گرفت و سپس به صدام کمک کردند تا جلوی رشد انقلاب را بگیرد که موفق نشدند.

وی افزود: با حامیانی که آنها در منطقه داشتند و با اتکاء به عربستان و بعضی از متحدان و وابستگان کشورهای غربی، درصدد بودند جلوی پیشرفت انقلاب اسلامی را بگیرند که موفق نشدند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حضور ترامپ در عربستان کاری تکراری از سوی عربستان در جهان اسلام است، یادآو شد: آنچه که در چند روز اخیر در عربستان رخ داد نمونه عینی اسلام آمریکای است. زمانی امام راحل پیش‌بینی کردند که دو نوع اسلام حقیقی و آمریکایی داریم و این سفر یک نمونه واقعی اسلام آمریکایی است.

ولایتی در همین زمینه تصریح کرد: اینکه آقای ترامپ مثل یک کاسب دوره گرد برای پول جمع کردن برای اقتصاد ورشکسته آمریکا راه بیفتد و در مرکز جغرافیایی اسلام که حرمین شریفین در آن قرار دارد، به دنبال اهداف خود باشد، نمونه یک اسلام مورد پسند آمریکاست.

وی افزود: این نوع کارها اقدامات مذبوحانه‌ای است که امثال عربستان و دیگر وابستگان این کشور از آن راه به جایی نمی‌برند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان گفت: قطعا متحدان و زنجیره مقاومت در منطقه با قدرت در عراق، سوریه، لبنان و فلسطین پیش خواهند رفت.

ارسال نظر: