رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا عنوان کرد:

ابهامات قانونی پیرامون دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت

کدخبر: 2098040

رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص ابهامات قانونی پیرامون دریافت گواهینامه بدون کارت پایان خدمت و وظیفه پلیس در مواجهه با مشمولان فراری یا غایب و ... سخن گفت.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرهنگ محمد ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص تعارض قوانین در موضوع گرفتن گواهینامه بدون سربازی، اظهار داشت: در ماده 54 قانون بیمه آمده است که برای گرفتن گواهینامه نیازی به داشتن کارت پایان خدمت نیست و افراد می‌توانند بدون داشتن این کارت برای دریافت گواهینامه مراجعه کنند.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی تصریح کرد: در صورتی که طبق ماده 58 مکرر نظام وظیفه باید فردی را که به خدمت سربازی نرفته دستگیر کرد.

سرهنگ ترحمی ادامه داد: اگر بخواهیم بر طبق ماده 58 عمل کنیم باید فردی را که بدون کارت پایان خدمت مراجعه می‌کند درجا دستگیر کرده و به مقامات قضایی تحویل دهیم و این مساله جای ابهام دارد چرا که از نظر اخلاقی درست نبوده و نوعی دام گستری برای دستگیری سربازان غایب و فراری محسوب می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: ما طبق قانون باید از یکسو خدمات ارائه دهیم و از سوی دیگر باید فرد را دستگیر کنیم و این مساله تعارض قوانین محسوب می‌شود.

رئیس اداره حقوقی پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص وضعیت ماده 58 قانون بیمه و تکلیف افرادی که کارت پایان خدمت ندارند، گفت: فعلاً این ماده مسکوت است تا این قضیه در منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح بررسی شود و تکلیف قانونی مشخص شود.

ارسال نظر: