۶۰۰ سامانه ثبت تخلف سرعت تا پایان سال جاری نصب می‌شود

کدخبر: 2097874

داوود کشاورزیان بابیان اینکه برای تامین نیاز‌های مالی و اعتباری، نیاز به تامین منابع پایدار در کشور است،افزود: بهترین گزینه پیشنهادی، وضع عوارض بر سوخت است.

به گزارش « نسیم آنلاین »معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «تاکنون ۶۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی نصب و راه اندازی شده است» گفت: تا پایان امسال هم برای نصب ۶۰۰ سامانه دیگر برنامه‌ریزی شده است.

داود کشاورزیان افزود: در سال قبل علیرغم تنگناهای اعتباری ومحدودیت مالی دربخش راهداری ونگهداری راه‌ها وابنیه فنی اقدامات مربوط به ایمن سازی وارتقای سطح سرویس راهها در راستای ایمنی سفر‌های جاده‌ای انجام شده است و همواره ارتقای ایمنی در اولویت اول برنامههای حوزه نگهداری راه‌ها و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها بوده است به گونه‌ای که بارها به استان‌ها تاکیدشده است که علیرغم محدودیت های اعتباری، خللی دربرنامه‌های ایمنی درجاده‌های شریانی، اصلی و روستایی صورت نگیرد.

وی در زمینه هوشمندسازی جاده‌ها در راستای اهداف حقوق شهروندی، دسترسی آزاد به اطلاعات و آرامش در سفرهای جاده‌ای نیز اظهارداشت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان در سال گذشته و در ادامه به کارگیری تجهیزات نوین در راه‌های کشور بوده‌است و تاکنون ۶۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات سرعت در محورهای شریانی نصب و راه اندازی شده است و تا پایان امسال هم جهت نصب ۶۰۰ سامانه دیگر برنامه ریزی شده است.

کشاورزیان همچنین به نصب سامانه هوشمندکنترل ناوگان اشاره کرد و افزود: با نصب این تجهیزات و سامانه دراتوبوس ها وکامیون‌ها رفتاررانندگان درمحور‌ها ومسیرهای درحال ترددکنترل می شود ودرصورت بروز سانحه وحوادث، علت حادثه شناسایی می شود ودرصورت تخلف راننده، برخوردقانونی صورت می گیرد.

ارسال نظر: