مرحله دوم ثبت‌نام حج از امروز آغاز شد

کدخبر: 2097851

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت‌نام کاروان‌های حج از امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: مرحله دوم ثبت نام کاروان های حج از امروز شنبه 30 اردیبهشت برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

سید ابراهیم اسداللهی افزود: مرحله اول ثبت‌نام کاروان‌های حج 96، از 24 اردیبهشت ماه تا پنجشنبه 28اردیبهشت ادامه داشت و مرحله دوم ثبت‌نام از امروز برای کسانی که به هر دلیلی تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند، آغاز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول ثبت‌نام تا کنون حدود 95 درصد واجدان شرایط، درکاروان ثبت‌نام کرده‌اند.

اسداللهی اعلام کرد: چنانچه کسی به هر دلیلی در این چند روز قادر به ثبت نام نبوده، میتواند با مراجعه به سامانه https://haj96.haj.ir یا مراجعه به دفاتر زیارتی محل ثبت نام کاروان‌ها نسبت به ثبت نام در کاروان‌های حج اقدام کند.

ابراهیم اسداللهی تصریح کرد: اولویت‌های اعزام و ثبت نام مرحله اول حجاج، شامل کسانی بود که تاپایان شهریور سال1385 ثبت‌نام کرده بودند؛ اما از امروز در صورت وجود ظرفیت خالی در کاروان‌های حج کسانی هم که تا پایان آبان ماه سال85 در بانک ودیعه گذاری کرده اند، می توانند برای نام نویسی در کاروان های حج امسال اقدام کنند که در این زمینه مدیریت حج و زیارت استان ها اطلاع رسانی خواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر درباره استقبال واجدان شرایط اعزام به حج برای ثبت نام در کاروان‌ها عنوان کرد: در اولین روز ثبت‌نام کاروان ها 44 هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت نام کردند که حدود نیمی از این جمعیت، ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام داده اند و تاکنون سابقه نداشته است که در یک روز این تعداد زائر با سهولت در کاروان های حج ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه حاجیانی که فیش حج دارند حدود 16 سال در نوبت هستند، خاطرنشان کرد: با تمهیدات اندیشیده شده و تسهیل امور ثبت نام کاروان ها دیگر لازم نیست زائران برای ثبت نام در کاروان ها، ایستادن در صف‌های طولانی را متحمل شوند و به راحتی می توانند از منازل خود در کاروان های حج ثبت نام کنند.

اگر مشکلی درحج امسال باشد به مردم می گویم

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با اشاره به انتشارکلیپ سخنرانی یکی از خطبا در فضای مجازی با موضوع حج و هشدار به زائران حج امسال گفت: متاسفانه مواردی که در چندروز گذشته در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شده، اشکالات ریشه ای و اساسی دارد یعنی اصل و پایه مطلب بر اساس یک سری مطالب دروغ و غلط است. ایشان هم متاسفانه به همان مواردی که از طریق فضای مجازی به ایشان منتقل شده است، اکتفا کرده اند.به طور قطع می گویم اگر کوچک ترین مشکلی در حج وجود داشته باشد، اولین کسی که این موضوع را به مردم اعلام می کند بنده خواهم بود و به عنوان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نمی توانیم مسائل را از مردم مخفی نگه داریم.

ارسال نظر: