طی بیانیه‌ای عنوان شد

دعوت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور از مردم برای شرکت در انتخابات

کدخبر: 2097691

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور طی بیانیه‌ای تصریح کرد: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و یک فریضه دینی است که الحق در سال های گذشته حق آن به خوبی به جا آورده شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور برای شرکت مردم در انتخابات بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه‌ تاکید شده است: جمهوری اسلامی از همان روزهای آغازین انقلاب با رای و نظر این ملت فهیم استقرار یافت و نام جمهوریت گرفت و اسلام زینت بخش آن شد و تا به امروز نیز همه آنچه توفیقات نظام خوانده میشود به واسطه حضور همین ملت همیشه در صحنه رقم خورده است.

این بیانیه می‌افزاید: شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و یک فریضه دینی است که الحق در سال های گذشته حق آن به خوبی به جا آورده شده و هرجایی که کشور به این حضور و مشارکت نیاز داشته است ملت کم لطفی نکرده و به پای این نظام ایستاده است. با توجه به پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در پایان هفته جاری نکاتی را یادآور می‌شویم.

1- امنیت انتخابات و حراست و حفاظت از آرای مردم امری بسیار مهم و خطیر است که تا کنون و در انتخابات های گذشته به خوبی انجام شده است. از همه دستگاه های نظارتی و اجرایی در امر انتخابات انتظار می رود همانند گذشته بر این مهم اهتمام داشته باشند و با کوچکترین تخلفی برابر با مقررات برخورد شود.

2-برابر اطلاعات ما تخلفات متعددی در گوشه و کنار کشور اتفاق افتاده است که قابل پیگیری است و مصادیق آن نظیر رانت های مالی،فریب روستاییان و استفاده از امکانات دولتی به تفصیل در بیانیه قبلی این شورا اشاره شد.

متاسفانه افرادی در حین رقابت های انتخاباتی اظهاراتی خلاف واقع را مطرح کردند که شایسته نظام نیز نبود.اعتقاد داریم این موج گسترده از تخریب اذهان مردم و گمراهی افکار عمومی توسط عده ای معلوم الحال مصداق خیانت در حق الناس بوده و باید به طور جد پیگیری شود. در جهت حفاظت از رای مردم و هر چه سالم برگزار شدن انتخابات بار دیگر بر این مهم تاکید کرده و از همه دست اندر کاران و دستگاه های اجرایی و نظارتی میخواهیم با جدیت به تخلفات رسیدگی کرده و نتیجه آن را به ملت شریف ایران اعلام نمایند.

3- از همه کاندیداها و ستادهایشان نیز انتظار میرود روند انتخابات را با آرامش به پایان برسانند و در این ساعات پایانی با حفظ متانت خود ، تلاش بر حفظ آرامش کشور داشته باشند. ادامه این امر بعد از اعلام نتایج انتخابات نیز ضروری است.باید مراقبت کرد که مجددا عده ای شیرینی یک حماسه را در کام ملت تلخ نکرده و کشور را در معرض خطر قرار ندهد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مجددا همه کاندیداها را به رعایت اخلاق، قانون و حفظ آرامش کشور توصیه میکنیم و تاکید میکنیم چنانچه هر کدام از بزرگواران اعتراضی به روند برگزاری و اعلام نتایج داشتند تنها از راه مجاری قانونی آن اقدام کنند و از واکنش های احساسی و خارج از چهارچوب پرهیز نمایند. در خاتمه بیانیه فوق تصریح شده است: در نهایت از شما ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی با هر عقیده و تفکری دعوت میکنیم که در روز جمعه در پای صندوق های رای حاضر شده و به هر کدام از نامزدهایی که تصور میکنید آبادی و پیشرفت را برای کشور به ارمغان خواهد آورد، صداقت و نجابت را در کشور جاری کرده و دست مفسدین و متخلفین را قطع خواهد کرد، رای دهید. قطعا بزرگترین پیروزی همین حضور امید بخش شما مردم در این عرصه درخشان مردم سالاری است. مید است این انتخابات با حضور گرم شما برگ زرین دیگری در کارنامه جمهوری اسلامی ایران باشد و در نتیجه آن خیر و صلاح آینده کشور را رقم بزند.

ارسال نظر: