قطعه ۴ آزادراه آب‌یک- چرمشهر تا شهریور ۹۶ افتتاح می‌شود

کدخبر: 2097668

عباس آخوندی اظهار کرد: کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر حد فاصل آب‌یک تا چرمشهر، یکی از مهمترین آزادراه‌های کشور است که توانست بار ترافیکی حجیمی از دوش شهرهای موجود در محدوده شهرستان آبیک تا شهرستان ورامین را بردارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »وزیر راه و شهرسازی از افتتاح قطعه ۴ آزادراه آب‌یک-چرمشهر حدفاصل آزادراه تهران-قم تا چرمشهر در شهریور ۹۶ خبر داد و گفت: هم اکنون روند ساخت این پروژه نسبت به پیش‌بینی‌‌ها ۱۰ درصد جلوتر است.

عباس آخوندی در حاشیه بازدید از روند ساخت آزائراه آب یک- چرمشهر اظهار کرد: کنار گذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر حد فاصل آب‌یک تا چرمشهر، یکی از مهمترین آزادراه‌های کشور است که ساخت آن در دولت یازدهم آغاز شد و توانست بار ترافیکی حجیمی از دوش شهرهای موجود در محدوده شهرستان آبیک تا شهرستان ورامین را بردارد.

وی افزود: همچنین این پروژه کمک شایانی به روانسازی ترافیک و ارتقا کیفیت محیط زیست تهران می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توجیه فنی-اقتصادی این آزادراه گفت: طبق برآوردها، کنارگذر جنوبی تهران یکی از پر ترددترین محورهای جنوب غرب استان تهران است.

آخوندی یادآور شد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر به ۴ قطعه تقسیم شده که قطعه ۱ از آب‌یک آغاز می‌شود و با عبور از آزادراه‌های تهران-قم و قم-گرمسار به محدوده چرمشهر می‌رسد.

وی از افتتاح حد فاصل چرمشهر تا آزادراه تهران-قم در شهریورماه امسال خبر داد و گفت: از نظر زمان‌بندی این پروژه ۱۰ درصد جلوتر از پیش‌بینی اولیه است و سرعت ساخت این پروژه یک رکورد محسوب می‌شود. از این رو امیدوارم کل این آزادراه تا پایان سال ۹۷ تکمیل شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه «نکته بسیار مهم در این پروژه کیفیت اجرای آن است» گفت: تمام لایه‌های زیرسازی مانند اساس و زیراساس با استفاده از ماشین آلات پیشرفته ساخته و میزان رطوبت و تراکم به خوبی کنترل می‌شود. همچنین با دستگاه پخش آسفالت عریض که پیمانکار به تازگی وارد کشور کرده می‌توان با در نظر گرفتن صرفهجویی در زمان، سنگدانه‌ها و مصرف قیر از رویه‌های ‌بسیار هموار و یکدست بهره‌مند شد.

ارسال نظر: