گزارش «نسیم آنلاین» از دست و پا زدن‌های پوپولیستی دولت حسن روحانی برای کسب رای:

۵ تخلف انتخاباتی دولت چند روز مانده به انتخابات

کدخبر: 2097431

مصوبات انتخابی دولت یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان توهینی آشکار به مردم و اقشار مختلفی ارزیابی کرد که تا پیش از این مورد توجه دولت نبودند.

گروه اقتصادی « نسیم آنلاین »: مصوبات انتخابی دولت یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را می‌توان توهینی آشکار به مردم و اقشار مختلفی ارزیابی کرد که تا پیش از این مورد توجه دولت نبودند. رسانه‌های دولتی از ابتدای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای رقیب دولت را به شکل‌های مختلف به دادن وعده‌های پوپولیستی متهم کرده بودند. برخی شواهد از برداشت 20 هزار میلیارد تومان از حساب خزانه‌داری کل کشور برای پرداخت میلیاردها تومان یارانه در شب انتخابات خبر می‌دهد. در این بین مشخص نیست نهادهای نظارتی در قبال این تخلف آشکار دولت چه اقدامی انجام خواهند داد. در ادامه به بخشی از اقدام‌های پوپولیستی تیم روحانی در یک ماه مانده به انتخابات اشاره شده است.

افزایش سقف وام مسکن بدون سپرده

دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری شورای پول و اعتبار در ۱۲ اردیبهشت ماه مصوب کرد که بانک مسکن می‌تواند به استفاده کنندگان تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم مسکن علاوه بر سقف تسهیلات فعلی، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال برای خرید مسکن انفرادی و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال برای خرید مسکن توسط زوجین پرداخت کند تا مجموع تسهیلات زوجین به ۱۲۰ میلیون تومان برسد.

وصل شدن یارانه افرادی که قبلا قطع شده بود

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با ارسال پیامک به برخی شهروندان که قبلا یارانه‌شان قطع شده بود از وصل شدن مجدد یارانه آنها در این ماه خبرداده است. طبق قانون قرار بود، دولت دهک‌های پردرآمد را شناسایی کرده و از دریافت یارانه حذف کند و در مقابل یارانه افراد نیازمند و تحت پوشش را افزایش دهد. وزارت رفاه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها پیش از این اعتراض این شهروندان درباره قطع یارانه را وارد ندانسته بودند.

پرداخت وام 10 میلیونی به دهیاران کشور در ایام انتخابات

بر اساس‌نامه مدیر عامل پست بانک ایران در تاریخ 11 اردیبهشت 96 به کلیه دهیاران کشور اعم از پاره‌وقت و تمام‌وقت با قید فوریت مبلغ 100 میلیون ریال تسهیلات از طریق شعب پست بانک ایران پرداخت خواهد شد. این وام در قالب دستور حسن روحانی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی دهیاران، آن هم 2 ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری صادر شده و به تازگی پس از گذراندن اقدامات اداری، در کمتر از 9 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری در حال اجراست. گفتنی است که روحانی در همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی» برای رسیدگی به وضعیت معیشتی دهیاران قول مساعدت و پرداخت وام به دهیاران را اعلام کرده بود.

افزایش وام مسکن نخبگان از 100 به 160 میلیون تومان

4 روز مانده به انتخابات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از نخبگان کشور و برای تأمین مسکن آنها مصوب کرد، سقف تسهیلات مسکن نخبگان که در سنوات اخیر با سقف ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شد به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یابد.

افزایش حقوق بازنشستگان

حدود یک ماه مانده به انتخابات در مصوبه تاریخ 26 فروردین 96 هیئت دولت برای اولین بار در راستای افزایش حقوق بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق آنان ، میزان دریافتی کل بازنشستگان در مقایسه با سال 95 را 15 درصد رشد داده است. حال سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که دست و پا زدن‌های غیرقانونی دولت برای برداشت حجم عظیمی از پول از حساب خزانه‌داری کل کشور چه منطقی دارد؟ آیا دولت خود فکر نمی‌کند که مصوبات انتخاباتی یک ماه مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری توهینی به کشور و مردم است؟

ارسال نظر: