مجتبی سلطانی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

روحانی شخصیت دوگانه‌ای در بیان مواضع سیاسی و تاریخی دارد/ خاطره ما از سال ۷۸، سخنرانی ۲۳ تیر روحانی است

کدخبر: 2097260

فعال دانشجویی سال ۷۸ گفت: آقای روحانی در بیان مواضع و وقایع سیاسی و تاریخی شخصیتی دوگانه از خود نشان می‌دهد.

مجتبی سلطانی فعال دانشجویی سال ۷۸ در گفتگو با خبرنگار « نسیم آنلاین »، با اشاره به مباحث اشاره شده به وقایع کوی دانشگاه ۷۸ از سوی آقای روحانی ابراز کرد: در باب حوادث ۱۸ تیر ۱۳۷۸باید گفت که در آن مقطع آقای محمد باقر قالیباف اصلا در حوزه نیروی انتظامی نبودند و با یک جستجوی ساده فرمانده نیروی انتظامی در آن برهه قابل شناسایی است.

وی افزود:دانشجویان در آن مقطع مسئله و برخوردی را از آقای قالیباف در یاد ندارند چرا که ایشان فرمانده نیروی انتظامی نبودند اما آنچه دانشجویان در خاطر دارند و در حافظه تاریخی کسانی که در آن مقطع دانشجو بوده یا حوادث را دنبال میکردند وجود دارد سخنرانی ۲۳تیر ۱۳۷۸ آقای روحانی در محل نماز جمعه مستقر در دانشگاه تهران بود که فرمودند "دستور انقلابی داده ام که نیروهای انقلابی و بسیج قهرمان با عناصر آشوب طلب و فرصت طلب برخورد کنند".

وی افزود:کسانی که در حوادث آن سال ها به نوعی کنش و واکنش سیاسی داشته اند دستور ایشان را مبنی بر برخورد قاطع با معترضان در خاطر دارند.

سلطانی با اشاره به تعامل آقای قالیباف در حوادث بعد از سال ۷۸با دانشگاه و دانشجویان، گفت: ما شاهد تعامل مثبت دانشجویان و نیروی انتظامی در این برهه در کوی دانشگاه بودیم.

این فعال سیاسی افزود: از سوی دیگر به دلیل مدیریت عالمانه فرمانده ناجا در حوادث بعد از سال ۷۸ نیروی انتظامی به دلیل تخریب هایی که توسط روزنامه های زنجیره ای شده بود، دوباره در میان مردم اعتبار مضاعف پیدا کرد.

وی همچنین با اشاره به خاطرات چاپ شده آقای روحانی گفت:ملتی که حافظه تاریخی ضعیفی داشته باشد ملتی نیست که بتواند افراد دارای مواضع سیاسی دو گانه باشند را شناسایی کند. این خاطرات آینه تمام نمای شخصیت دوگانه ایشان در مواضع سیاسی و تاریخی ا ست.

وی افزود:آقای روحانی در کتاب خاطرات خود اینگونه بیان کردند که در اوایل انقلاب زمانی که مرحوم آیت الله محی الدین انواری و شهید محلاتی نمایندگان امام خمینی(ره) در امور حج و زیارت بودند ایشان توفیق تشرف به حج تمتع را پیدا کردند.

وی اظهار کرد: آقای روحانی در این کتاب عنوان می کند که "علی رغم مخالفت های نمایندگان امام در امور حج و زیارت که دارای حق مشروعیت دستور بودند من سه راهپیمایی در مکه و مدینه و منا علیه آمریکا و اسراییل" که یکی از مصادیقش آل صعود است "راه انداختم"؛ اینها خاطرات کسی است که خطاب به آقای قالیباف عنوان کرد کسانی که به سفارت عربستان حمله کردند اکنون در کدام ستاد هستند!؟این الگو برداری زمانیکه آقای قالیباف و دیگر سرداران در خط مقدم علیه رژیم بعثی بودند از چه کسی انجام شده است؟

وی در خصوص دیگر مواضع مطرح شده توسط آقای روحانی از جمله بحث اعدام ها که در سخنرانی های همدان عنوان شد، گفت: شما در مصاحبه های خود در اوایل انقلاب و در کتاب خاطراتتان آورده اید که پیشنهاد دادم برای درس عبرت مخالفان را در محل نماز جمعه تهران جلوی دید دیگران اعدام کنید.

سلطانی همچنین به بحث دیوار مطرح شده توسط آقای روحانی اشاره کرد و افزود: شما در خاطرات خود عنوان کردید که من افتخار میکنم که زمانی که در ارتش بودم با بد حجاب ها برخورد کردم و مانع حضور آنها در محل کار شدم و شغل را که از مظاهر امنیت اجتماعی یک فرد است را از افراد بد حجاب گرفتید. وی تاکید کرد:در حقیقت کتاب خاطرات آقای روحانی آینه تمام نمای شخصیت دوگانه ایشان در بیان مواضع سیاسی و تاریخی گذشته است.

ارسال نظر: