رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

رکود کنونی بازار مسکن در ۳۷ سال اخیر بی‌سابقه است/ کاهش قدرت خرید مردم برای خرید خانه

کدخبر: 2097171

حسن محتشم ُگفت: مسکن‌هایی که در شرایط فعلی و از سوی دولت تزریق شده کافی نیست و باید طرف تقاضای خرید مسکن تحریک شود.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران ارزیابی کرد که تصمیم اخیر شورای پول و اعتبار با هدف تحریک طرف تقاضا بوده و در نیمه دوم امسال قیمت مسکن افزایش می‌یابد.

"حسن محتشم" در گفتگو با « نسیم آنلاین »، احتمال داد که از تابستان سالجاری بازار مسکن وارد دوره پیش رونق شود و تصریح کرد که طبق شواهد موجود، دولت روی نگه داشتن تورم تک رقمی اصراری ندارد.

شورای پول واعتبار در یک هزار و دویست و سی و یکمین جلسه خود در ۱۲ اردیبهشت ماه افزایش سقف تسهیلات بدون سپرده جعاله مسکن به ۲۰۰ میلیون ریال برای یک پلاک ثبتی توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن را مورد موافقت قرار داد.

همچنین اعطای تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به زوجین توسط بانک‌های تجاری و بانک مسکن، تا سقف مبلغ ۱۰۰۰ میلیون ریال (هریک از زوجین حداکثر ۵۰۰ میلیون ریال برای شهر تهران مورد موافقت قرار گرفته است.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران، رکود حاکم بر بازار مسکن در شرایط فعلی را در 37 سال اخیر بی سابقه دانست و گفت که دولت در برهه ای از زمان، چاره ای جز کنترل تورم نداشت اما در سال 95 می توانست از شدت کنترل تورم بکاهد.

وی، تصریح کرد که در دور رکود چند سال اخیر بخش مسکن هم از این رکود متاثر بوده و در عین حال مردم هم قدرت خرید مسکن ندارند. به گفته محتشم، باید شرایطی را به وجود آورد تا متقاضی مسکن بتواند با اندک آورده نقدی خود وارد چرخه خرید شود.

این دست اندرکار مسکن تصریح کرد که ُمسکن هایی که در شرایط فعلی و از سوی دولت تزریق شده کافی نیست و باید طرف تقاضای خرید مسکن تحریک شود.

محتشم افزود که انتظار می‌رود دولت در سالجاری نسبت به سیاست های قبلی خود در سال 95 تغییر رویه ایجاد کند و روی کنترل تورم متمرکز نشود.

وی، تاکید کرد که ادامه روند رکود فعلی در بازار مسکن به ضرر جامعه و دولت است و درباره میزان ساخت و ساز مسکن هم گفت که میزان ساخت وساز مسکن در سالیان اخیر حدود 400 هزار واحد مسکونی بوده است.

ارسال نظر: