در ادامه پیشروی‌ها در موصل

آزادسازی بخش‌هایی از القیروان از توابع سنجار/ آغاز عملیات آزادسازی مناطقی در غرب موصل

کدخبر: 2097080

مرحله دوم عملیات یا محمد رسول الله (ص) برای آزادسازی بخش القیروان از توابع سنجار صبح امروز آغاز شد. نیروهای بسیج مردمی عراق روستای ام الشبابیط در شمال و روستای امکیبره در جنوب شرق القیروان را آزاد کردند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، نیروهای بسیج مردمی عراق روستاهای ام الشبابیط ، ابو لحاف و تل حاجم را در شمال القیروان در غرب شهر موصل آزاد کردند. نیروهای بسیج مردمی در عراق، روستای امکیبره در جنوب شرق قیروان (محور عملیاتی موصل) را نیز از گروه تکفیری صهیونیستی داعش پس گرفتند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرحله دوم عملیات یا محمد رسول الله (ص) برای آزادسازی بخش القیروان از توابع سنجار صبح امروز آغاز شد. این مرحله از عملیات که نیروهای مردمی با پشتیبانی بالگردهای جنگی عراقی اداره می کنند به منظور آزاد سازی القیروان ، البعاج و القحطانیه ، تا امنیت کامل مناطق نزدیک به مرز مشترک با سوریه ادامه خواهد داشت. القیروان در صد کیلومتری غرب موصل واقع است.

مرحله نخست این عملیات ماه گذشته و با آزاد سازی کامل شهر الحظر آغاز شده بود.

ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی واحدهای مردمی عراق در مرز با سوریه خبر داد

ارتش عراق روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مردمی این کشور صبح امروز عملیاتی را به منظور آزاد سازی مناطق مرزی عراق و سوریه از تروریست های گروه تکفیری-صهیونیستی داعش آغاز کردند.

عبدالامیر یارالله از فرماندهی عملیات مشترک نیروهای مردمی عراق در بیانیه ای اعلام کرد :« واحد هایی که اکثر نیروهای آنها از شیعیان هستند با پیشتیانی بالگردهای ارتش از چند جهت به سمت غرب پیشروی کردند تا بخش وسیعی از مناطق تحت تسلط داعش در نزدیکی مرز با سوریه از جمله شهرک های القیروان و البعاج را آزاد کنند.»

به گزارش خبرگزاری شین هو ا از موصل، ابو مهدی المهندس، معاون فرماندهی واحد های نیروهای مردمی در بیانیه دیگری اعلام کرد واحد های مردمی شهر تلعفر در فاصله 70 کیلومتری در غرب موصل را به محاصره خود در آورده اند و بخشی از این واحدها نیز در بخش غربی در حال انجام اولین مرحله از عملیات گسترده نظامی با هدف تامین امنیت مناطق مرزی با سوریه هستند.

این عملیات واحدهای مردمی عراق را قادر خواهد ساخت تا امنیت مناطق مرزی میان عراق و سوریه را تامین کرده و راههای تدارکاتی گروه تکفیری- صهیونیستی داعش حد فاصل موصل و شهر رقه سوریه را قطع کنند.

ابو مهدی المهندس گفت: ظرف سه روز آینده به نتایج مهمی در این عملیات دست خواهیم یافت.

فرار عناصر گروه داعش

نیروهای بسیج مردمی عراق در نخستین مرحله عملیات گسترده آزادسازی القیروان در غرب موصل، برای تشدید فشار بر اعضای داعش در القیروان تلاش می کنند. هدف از این عملیات آزادسازی البعاج و القیروان تا مرزهای سوریه است. نیروهای بسیج مردمی در این عملیات از سلاح های سنگین و موشک های حرارتی استفاده می کنند. افراد مسلح داعش از بعضی مناطق خط مقدم در القیروان عقب نشینی کردند.

عملیات بسیج مردمی از سه محور اصلی به طرف القیروان آغاز شده است. القیروان و مناطق اطراف آن، پشت جبهه داعش و خط تدارکاتی مهمی برای این گروه است. عملیات بسیج مردمی عراق با پوشش هواپیماهای نظامی عراق صورت می گیرد. این نیروها تلاش می کنند خط تدارکاتی داعش بین البعاج و القیاره را قطع کنند.

ارسال نظر: