بشار اسد در مصاحبه با شبکه بلاروسی "او‌ان‌تی":

مردم سوریه با تروریست‌ها و حامیان آنها می‌جنگند

کدخبر: 2096990

رئیس جمهوری سوریه اظهار داشت که جنگ سوریه منحصر در تروریست‌ها نبوده و مردم این کشور با حامیان تروریسم نیز در حال جنگ‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه بلاروسی «او‌ان‌تی» گفت که مردم سوریه تنها با تروریسم نمی‌جنگند بلکه در حالی نبرد با حامیان تروریسم نیز هستند.

بشار اسد در این مصاحبه مفصل که شامگاه پنج شنبه پخش شد، اظهار داشت که تروریسم ابزاری است که از سوی کشورهای غربی به کار گرفته می‌شود. این کشورهای می‌خواهند تفکر نازیسم را که همان سیطره بر همه و تبدیل دولت‌ها و ملت‌ها به بردگان است، اجرا کنند.

وی به نبرد مردم بلاروس با نازی‌ها اشاره کرد و گفت: جنگی که مردم بلاروس با نازی‌ها داشتند مانند جنگی است که مردم سوریه با تروریست‌هاست فقط با این تفاوت که اسامی و ابزارات متفاوت بوده ولی مضمون یکی است.

رئیس جمهوری سوریه از تصویری که غرب از جنگ سوریه ارائه می‌دهد انتقاد کرد و گفت که غرب تلاش کرد که جنگ سوریه را جنگ برای حفظ منصب نشان دهد. حال آنکه مردم سوریه فهمیدند که این جنگ برای تسلط بر سوریه است.

اسد ادامه داد: غرب توانست تا حد زیادی سوریه را تخریب کند ولی موفق به تحقق نقشه‌ای را که از ابتدا ترسیم کرده بود، نشد. غرب می‌خواست همه مردم سوریه با آن‌ها همراهی کنند.

وی به حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات نیز اشاره کرد و این اقدام دونالد تراپ را به مثابه استوارنامه‌ای برای لابی‌ها و قدرت‌های آمریکا دانست.

بشار اسد در رابطه با حمله شیمیایی در خان شیخون نیز گفت که این حمله با هدف توجیه دخالت نظامی آمریکا در سوریه صورت گرفت.

رئیس جمهوری سوریه ادامه داد: ایران و روسیه از همان ابتدا در سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی طرحی را به منظور بررسی این حمله ارائه دادند ولی با آن مخالفت شد؛ چرا که اثبات می‌کرد که آمریکا دروغ می‌گوید.

بشار اسد داعش، جبهه النصره، رئیس جمهور ترکیه، آل سعود و آلی ثانی قطر، همه این گروه‌ها حول تفکر وهابیت افراطی حلقه زده و همه آن‌ها ابزاری در دستان آمریکایند.

در حال تکمیل ...

در حال تکمیل ...

ارسال نظر: