سازمان هواشناسی با صدور اخطاریه‌ای هشدار داد:

احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی در ۵ استان/ تمهیدات لازم اندیشیده شود

کدخبر: 2096963

سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای اعلام کرد که بعداز ظهر امروز و طی روز جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و غرب کرمان، شمال وشرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب اصفهان با رشد ابرهای جوششی، توفان تندری پیش بینی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای اعلام کرد که ،از بعداز ظهر امروز و طی روز جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان ، جنوب و غرب کرمان ، شمال وشرق هرمزگان، جنوب شرق فارس و جنوب اصفهان با رشد ابرهای جوششی، توفان تندری پیش بینی می‌شود.

بر اساس این اخطاریه، بنابراین در برخی نقاط در مناطق یاد شده رگبار شدید و موقت باران و وزش باد شدید و احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی وجود دارد. همچنین امروز، پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در نواحی شمالی آذربایجان شرقی و غربی با رشد سامانه تندری نیز احتمال سیلاب موقت و ناگهانی پیش‌بینی می شود.

روز جمعه بارش باران همراه با رعد و برق گاهی وزش باد شدید با احتمال جاری شدن سیلاب در مسیل‌ها و رودخانه‌ها در نوار شمالی کشور در استان‌های اردبیل، نواحی شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و قزوین پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارت‌های احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود.

ارسال نظر: