۳۶۰ هزارهکتار از مزارع کشت گندم درسه سال گذشته کاهش یافت

کدخبر: 2096956

عباس کشاورز افزود: ایران هنوز در مرحله ای قرار ندارد که نگران بحران آب باشد و با وجود آنکه کمبود آب در کشور وجود دارد اما می توان از رسیدن به مرحله بحرانی جلوگیری کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیریت درست و هوشمندانه منابع موجود برای افزایش بهره وری، راهکار جلوگیری از مواجهه با بحران آب در کشور است.

عباس کشاورز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: ایران هنوز در مرحله ای قرار ندارد که نگران بحران آب باشد و با وجود آنکه کمبود آب در کشور وجود دارد اما می توان از رسیدن به مرحله بحرانی جلوگیری کرد.

وی یادآورشد: با ظرفیت کنونی بخش کشاورزی می توان فضای کسب و کار و تولید خوبی داشت و از ظرفیت های بالای موجود به نحو درست بهره برداری کرد.

کشاورز اظهار کرد: طی سه سال گذشته با وجود کاهش 360 هزار هکتار از سطح مزارع کشت گندم، کشور به خودکفایی در تولید این محصول دست یافت که همین موضوع ثابت کرد می توان با مدیریت و افزایش بهره وری با مصرف میزان کمتری از ذخایر آبی و خاکی، به نتیجه بهتری دست یافت.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: با تمهیدات درست در بخش کشاورزی و مدیریت منابع موجود، به حتم کشور با مشکلی مواجه نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به حتم باید نگران منابع آبی بود ولی کشور باید مسیر توسعه را طی کند و این 2 موضوع در صورت همکاری، همفکری و مدیریت درست تمامی مدیران در بخش های مختلف می تواند محقق شود.پ

کشاورز ادامه داد: در صورتی که برخی افراد به نفع خود از منابع آب بهره برداری کنند، به حتم با خشونت طبیعت مواجه خواهند شد و در آن زمان باید شاهد نابودی تدریجی جوامع انسانی بود.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه بهره وری هر شخصی باید مراقب نحوه بهره برداری از منابع آبی باشد، گفت: باید در نحوه تولید کالاها تجدید نظر کرد و بهره وری را به حداکثر میزان خود رساند.

وی تاکید کرد: کشاورزان به خوبی از نحوه حل مشکل و بهره گیری از مسائل ترویجی آگاه هستند و کافی است، نکات علمی و شیوه های افزایش بهره وری را به آنان به درستی منتقل کرد تا شاهد اصلاح رفتار آنان بود.

ارسال نظر: