مدیرعامل کارخانه لوله و اتصالات پلیمیری شیرکوه یزد خبر داد

کارخانه لوله و اتصالات شیرکوه یزد هم تعطیل شد/ رکود در مسکن ما را به خاک سیاه نشاند

کدخبر: 2096855

مدیرعامل کارخانه لوله و اتصالات پلیمیری بسپار شیرکوه یزد از تعطیلی این واحد تولیدی خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » مدیرعامل کارخانه بسپار شیرکوه یزد از تعطیلی این واحد تولیدی خبر داد و در خصوص دلیل اصلی تعطیلی این کارخانه گفت: به دلیل فشارهای مالیاتی دیگر ادامه تولید مقرون به صرفه نبود و مجبور به تعطیلی کارخانه و اخراج کارگران شدیم.

محمد حسین خواجه امینیان اظهار داشت: تولیدات این کارخانه انواع لوله و اتصالات پلیمری بود و ظرفیت تولید هزار و 500 تن تولید در سال را داشت اما به دلیل رکود حاکم بر بازار در کمتر از 30 درصد ظرفیت کارخانه فعال بود.

وی تصریح کرد: تولید لوله و اتصالات یکی از صنایع وابسته به بخش مسکن و صنعت ساختمان‌سازی است و رکود صنعت ساختمان در سال های اخیر باعث شده صنایع وابسته به آن نیز تحت تاثیر قرار گرفته و در فروش و بازار خود با مشکل مواجه شوند.

امینیان با اشاره به مشکلات گریبان‌گیر این صنعت گفت: در شرایط رکودی بازار که مشتری زیادی وجود ندارد و فروش با مشکل مواجه است؛ حاضر بودیم با سود و درآمد اندک چراغ کارخانه را روشن نگه داریم تا بازار از رکود خارج شده و به ثبات برسد اما فشارهای دارایی و مالیات باعث ضرر و زیان بود و هر کاری کردیم نتوانستیم مشکل دارایی را رفع کنیم.

وی با بیان این که فشارهای مالیاتی در این چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است افزود: می‌توان مشکلات و هزینه‌های حقوق، دستمزد کارگر، برق، آب و ... را تحمل کرد اما در شرایط زیان‌دهی نمی‌توان هزینه مالیات و دارایی را تاب آورد و هر چند اولین متضرر ان خودمان بودیم اما علی رغم خواسته خود، مجبور به تعطیلی شدیم.

این صنعتگر با اشاره به تعیین مالیات‌های سنگین برای کارخانه اذعان داشت: در شرایط رکودی بازار مبالغ هنگفتی را به عنوان مالیات و دارایی تعیین کردند که توان پرداخت آن وجود نداشت؛ به مسئولین گفتیم کلید شرکت را می‌دهیم هر چقدر خواستید مالیات و دارایی بر دارید اما حرف و سخن آنان این بود که در هر شرایطی باید مالیات خود را پرداخت کنید.

امینیان اظهار داشت: مالیات را به صورت علی‌راس از شرکت دریافت می کنند و از این رو مدرکی برای دفاع نداشتیم هرچند برای دفاع و کاهش مالیات نیز هزینه‌های زیادی باید پرداخت کرد که تقریبا معادل همان میزان مالیات می‌شود.

وی اذعان داشت: همه تلاشمان را کردیم تا حقوق کارگران بدون تاخیر پرداخت شود برای این کار به قرض کردن و گرفتن وام روی آوردیم و تمام بدهی، حقوق و مالیات و ... را پرداخت کردیم اما در نهایت متوجه شدیم ادامه کار عاقلانه نیست.

امینیان با گلایه از مالیات‌های سنگین بیان کرد: در شرایطی که تولید بیش از 5 درصد سود ندارد اما دارایی سود 14 الی 25 درصد را برای واحد تولیدی در نظر می‌گیرد و این یعنی ضرر. متاسفانه در بسیاری از موارد به دلیل شرایط رقابتی بازار نمی‌توان مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری دریافت کرد اما باید این مالیات را به دولت پرداخت کرد.

این فعال اقتصادی در خصوص وضعیت سایر واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی دیگر نیز شرایط مشابهی دارند؛ بعضی فقط چند روز در هفته فعال هستند و بدهی‌های شدیدی به بانک‌ها دارند. با توجه به نقش و اهمیت بخش مسکن در اقتصاد اگر رکود مسکن رفع شود بسیاری از مشکلات صنایع وابسته نیز از بین خواهد رفت.

وی در خصوص حمایت‌های دولتی از بخش صنعت گفت: در این دولت حمایتی ندیدم؛ فقظ به شعار دادن اکتفا کردند. در این دولت مالیات‌ها چندین برابر شده، نرخ سود بانکی نیز در عمل تفاوتی نکرده و حتی اخذ وام و تسهیلات نیز به شدت سخت شده است پس حمایتی نشده است.

ارسال نظر: