"مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی شد

کدخبر: 2096824

"مون جائه این"، به عنوان رئیس جمهور جدید کره جنوبی سوگند یاد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "مون جائه این"، نامزد حزب دموکرات ، رئیس جمهور کره جنوبی شد.

مون جائه این ، رئیس جمهور جدید کره جنوبی گفت: من رئیس جمهور تمامی مردم کره جنوبی هستم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مون جائه این گفت: من رئیس جمهور همگان خواهم شد. من رئیس جمهوری خواهم شد که مردم را متحد خواهم کرد. من از مردمی که حتی از من حمایت نمی کنند هم حمایت خواهم کرد.

وی افزود: این پیروزی بزرگی برای مردمی بزرگ است که در این انتخابات شرکت کرده اند تا یک ملت متحد را تشکیل دهند. آنها با این اقدام خود ملتی متحد را تشکیل خواهند داد که در آن اصول و عقل سلیم حاکم خواهد بود.

رئیس جمهور جدید کره جنوبی گفت: من تنها به مردم می اندیشم و درست ترین راه را خواهم رفت. من از اینکه رئیس جمهور کره جنوبی هستم بر خود می بالم.

در همین حال رئیس جمهور جدید کره جنوبی روز چهارشنبه اندکی پس از ادای سوگند اعلام کرد در صورتی که شرایط فراهم باشد، آماده است به کره شمالی سفر کند.

در شرایطی که تنش‌ها در شبه جزیره کره اخیرا بالا گرفته است، رئیس جمهور جدید کره جنوبی که موافق شکلی از گفتگو با پیونگ یانگ است، اعلام کرد او در جهت صلح تلاش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، این وکیل سابق که از حزب دموکراتیک (چپ میانه‌رو) به ریاست جمهوری رسید، گفت: «در صورت لزوم، بلافاصله به واشنگتن خواهم رفت.»

وی افزود: «من همچنین به پکن و توکیو و در صورتی که شرایط فراهم باشد، حتی به پیونگ یانگ هم خواهم رفت.»

مون همچنین گفت که «مذاکراتی جدی» با آمریکا و چین در مورد استقرار سپر موشکی تاد آمریکا در کشورش خواهد داشت.

چین هنوز از استقرار این سامانه قوی که به حفاظت از کره جنوبی در برابر تهدیدهای کره شمالی اختصاص دارد، خشمگین است.

پکن این سامانه را تهدیدی بر ضد توانمندی‌های بازدارندگی خود و امنیت منطقه‌ای می داند.

چین که مهم‌ترین شریک تجاری کره جنوبی است، رشته تدابیری بر ضد شرکت‌های کره جنوبی اتخاذ کرد که سئول آن را تدابیر تلافی جویانه اقتصادی تلقی کرد و روابط دو کشور متشنج شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرد که کره جنوبی باید هزینه استقرار سامانه تاد را که یک میلیارد دلار برآورد می شود، بپردازد اما سئول آن را رد کرد.

این سخن دلخوری‌هایی را بین سئول و واشنگتن به وجود آورد.

کره جنوبی متحد آمریکاست و آمریکا در آنجا 28.500 نیرو مستقر کره است.

ارسال نظر: