از صبح امروز صورت گرفت

آغاز انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تحت تدابیر شدید امنیتی

کدخبر: 2096462

رای گیری در چارچوب دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در استان‌های ماوراء بحار این کشور آغاز شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از شبکه فرانس 24، رای گیری در چارچوب دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در استان های ماوراء بحار این کشور آغاز شده است.

به دلیل اختلاف زمانی، استان های ماوراء بحار فرانسه در فاصله کمتر از بیست و چهار ساعت تا برگزاری انتخابات در متروپل فرانسه، رای گیری را آغاز کرده اند. گویان، جزایر آنتیل و همچنین فرانسویان ساکن در کشورهای آمریکای شمالی از جمله بخش هایی هستند که انتخابات در آنها شروع شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، در کانادا صف رای دهندگان با آنچه در دور اول انتخابات مشاهده شده است، برابری می کند. در متروپل و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، تمهیدات امنیتی به شکلی قابل توجه تشدید شده است. پنجاه هزار نیروی پلیس و ژاندارمری برای تامین امنیت صندوق های رای به کار گیری می شوند.

فرانس 24 درباره تمهیدات امنیتی در شهر نیس که این اواخر هدف سوء قصد تروریستی بوده است، گزارش می دهد: در ورودی هر حوزه انتخابیه بازدیدهای امنیتی برای مقابله با خطر اقدامات تروریستی انجام می گیرد و یک شماره ویژه برای اطلاع دادن به پلیس برای مداخله فوری احتمالی در نظر گرفته شده است. به طور مثال در نیس هر یک از روسای حوزه های انتخابیه به یک گیرنده و فرستنده هشدار مجهز شده است که به طور خودکار به مرکز کنترل تصویری شهر وصل می شود. در این مرکز دوربین های مستقر در حوزه های انتخابیه به طور مستمر رصد می شوند.

ساندرا برتن مسئول مرکز نظارت شهری نیس می گوید: وقتی هشدار داده شد، تصاویر دوربین های نزدیک به محل هشدار به صورت خودکار فعال می شوند و مورد رصد قرار می گیرند.

ارسال نظر: